• 0

Internet onderneming zaken doen met buitenland, heb ik daar een vestiging nodig?

Hallo allemaal,

Ik heb een eenmanszaak waarbij ik via mijn online platform diensten aanbied in het buitenland. Denk daarbij vooral aan advertentie diensten. Alle betalingen lopen via mijn eenmanszaak in Nederland. De betalingen worden via Paypal, Western Union of bankoverschrijving betaald. Dus mijn klanten zitten in het buitenland en maken de betalingen over naar mijn vestiging in Nederland.

Is het noodzakelijk een rechtsvorm op te zetten in het land waar ik mijn activiteiten heb?

Persoonlijk denk ik van niet, kijk naar Booking.com, Tripadvisor, GoDaddy, etc die heben lijkt mij ook niet overal een vestiging.

Echter heb ik iemand gesproken die was er van overtuigd dat dit wel moest, en begin nu dus te twijfelen.

Ik hoor graag wat jullie mening is.

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Echter heb ik iemand gesproken die was er van overtuigd dat dit wel moest...

Ik spreek ook wel eens mensen die ergens een mening over hebben, maar ik beoordeel die aan de hand van de motivatie die ze voor die mening aandragen. Dus: welke argumenten had die mysterieuze persoon om dat te vinden?

• 0

Beste Peter,

Als eerste bedankt voor je reactie!

Ik deel je mening hierin. Deze mysterieuze persoon (vader van een goede vriend) baseert zijn mening op een kennis van hem die min of meer hetzelfde deed. Ja, ik weet dat dit vaag blijft.

Echter heb ik vanmiddag gesproken met iemand van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland, die hebben mijn vraag bekeken en zijn terug gekomen met een antwoord.

Zij zeggen dat het niet nodig is, echter een adres van een contact persoon in het land wekt wel meer vertrouwen. (Kan ik ze geen ongelijk in geven).

Dus ik denk dat hierbij mijn vraag is beantwoord, tenzij er iemand anders is die anders denkt of iets heeft toe te voegen..

• 0

Deze mysterieuze persoon (vader van een goede vriend) baseert zijn mening op een kennis van hem die min of meer hetzelfde deed. Ja, ik weet dat dit vaag blijft.

Check! ;D

En je kunt het inderdaad gewoon vanuit Nederland doen - ik heb ook buitenlandse klanten, en dat is geen enkel probleem.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar