• 0

Bedrijf in Nederland wonen in Italië

Beste mensen,

 

ik heb het plan samen met een familielid een bedrijf te beginnen dat zich toespitst op de aankoop van oldtimers in Italië en de verkoop van deze in Nederland. Ikzelf ben woonachtig in Italië, mijn compagnon woont in Nederland. Wij willen ons bedrijf in Nederland vestigen. Mijn vraag is of dit mogelijk is, ook al woon ik in Italië, en zo ja, kan ik bovendien ook verzekerd zijn in het land waar ik woon of zullen de Nederlandse sociale verzekeringen voor mij van toepassing worden?

 

Hartelijk dank voor al uw reacties en tips.

 

Met vriendelijke groet

Henk Beeuwkes

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedenavond Henk,

 

welkom als actief deelnemer op ondernemersforum Higherlevel met het plaatsen van een eerste bericht.

 

Waarom zouden jullie geen twee losse bedrijven (een Italiaans inkoop- en Nederlands verkoopbedrijf) oprichten en samenwerken? Openstaande vraag blijft dan wie opknapt indien van toepassing en vervoert. Allicht komen beide werkzaamheden ook voor uitbesteding in aanmerking.

 

Beantwoording van jouw specifieke vragen laat ik graag aan experts op deze domeinen.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

ik ben geen expert, maar als ik aandelen op de Italiaanse beurs koop, ben ik ook al eigenaar van een bedrijf in het buitenland. Ik kan me niet indenken dat dat op lager niveau niet ook kan.

ik kan me voorstellen dat het bij een eenmanszaak beschermd is, maar met een BV toch zeker niet.

Dan ben je in dienst (met een directeurssalaris) bij een BV in het buitenland, de belasting en premies van Italie gelden dan gewoon.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.