Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Mathias@evelo
Hallo,
Ik heb nog eens een vraagje.
Zoals jullie misschien wel weten ben ik nogal bezig met fietsen.
Vorig jaar heb ik voor mezelf; voor de hobby, omdat ik graag nog eens iets 'echt' wilde maken,... een grote fietskar gemaakt. Dit voor transport van goederen, geen personen. (aluminium, afmetingen: 175x90cm, 20" wielen, capaciteit +/-75kg)
Ondertussen staat die fietskar al een tijdje bij een lokale uitleendienst hier in de stad. Een lokale organisatie die ook bezig is met fietsen zou die nu af en toe willen gebruiken icm een elektrische fiets van hen. Naar aanleiding van een kleine fietsbeurs ligt het ontwerp van de kar nu ook bij een Berlijns ontwerpbureau die bekijkt wat er beter/mooier kan.
Dus ja, als je eens iets zelf maakt dan gebeurd er nog eens wat :) (als je geduld hebt).
Maar nu vraag ik mij af: wat als een derde een ongeval heeft of veroorzaakt terwijl hij met de fietskar aan het rijden is?
Ik heb zelf de constructie gemaakt maar de aankoppeling aan de fiets is aangekocht (duitse fabrikant) en de wielen heb ik ook niet zelf gemaakt :)
Zelf had ik gedacht aan een extra sticker op de fiets met max. gewicht, waarschuwing: enkel te gebruiken met stevige fiets die volledig in orde is...
www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.