Voor mijn bedrijf wil ik mijn laptop die ik vorig jaar heb ingekocht inbrengen in de administratie. Bij aanschaf was deze bestemd voor de onderneming en koste 504.90 incl BTW. Bij inbreng wil ik deze 20% hebben afgeschreven, dus totaal 403.92 incl BTW.
Moet dit via het Memoriaal en dan via dagboek Activamutaties?
En de boeking op deze manier?:
Bedrijfsinventarisatie
aan Privé?
Ik wil in totaal 5 jaar afschrijven, moet ik deze na inbreng 4 of 5 jaar afschrijven? Vòòr inbreng is ie al 20% afgeschreven.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Gordongekko
Gordongekko
Goedenavond!
Voor mijn bedrijf wil ik mijn laptop die ik vorig jaar heb ingekocht inbrengen in de administratie. Bij aanschaf was deze bestemd voor de onderneming en koste 504.90 incl BTW. Bij inbreng wil ik deze 20% hebben afgeschreven, dus totaal 403.92 incl BTW.
Moet dit via het Memoriaal en dan via dagboek Activamutaties?
En de boeking op deze manier?:
Bedrijfsinventarisatie
aan Privé?
Ik wil in totaal 5 jaar afschrijven, moet ik deze na inbreng 4 of 5 jaar afschrijven? Vòòr inbreng is ie al 20% afgeschreven.
Alvast bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/52188-eigen-inbreng-bedrijfsinventaris-hoe-inboeken/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag