• 0

Factuursysteem met online betalen?

Ik vraag mij al maanden af of er geen andere oplossingen bestaan...

 

Vaak moet ik 10-tallen facturen per maand aanmaken terwijl die via internet zijn binnen gekomen. Bestaat er geen programma / bedrijf die dit automatisch kan doen inclusief betalingsafhandeling? Ik ken www.tripledeal.nl al, maar volgens mij maken die geen factuur aan.

 

Is er iemand die tips heeft!!??

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als het je vooral om het maken/printen van de facturen gaat dan is het vrij eenvoudig te automatiseren lijkt me (afhankelijk van je achtergrond natuurlijk maar die kan ik niet destilleren uit je profiel)

 

Voor een webapplicatie heb ik, met een heel beperkt aantal regels code en wat stylesheet truken, een factuur print module gemaakt. Druk netjes facturen af vanuit een mysql database met NAW op de juiste positie voor venster enveloppen en pagina breaks na iedere factuur. Binnen de applicatie is het niet meer dan 1 druk op de knop om alle nieuwe facturen in tweevoud uit de printer te laten rollen. Enige puntje is dat de ene of andere printer/browser ongeveer een cm in positie kan afwijken.

 

Als je wilt kan je ik wel een voorbeeld HTML bestand met stylesheets sturen voor zo'n HTML-factuur.

 

Wil je ook de betalingen uitbesteden dan kan ik je niet verder helpen. Ik hou graag zelf m'n debiteuren en cashflow in de gaten. Ook vind ik een telefoontje van een factoring dienst naar m'n klanten als ze niet snel genoeg betalen niet passen.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat in jouw geval het handig is om een PhP programeur enkele regels code te laten programmeren, om specifiek voor jouw een klein administratie systeem op te zetten.

Mocht het complex worden, kun je me altijd om advies vragen.

Geniet van de gegeven dag.

Link naar reactie
  • 0

Als die gegevens ergens online in een database zitten is het vaak niet zo heel moeilijk om er automatisch facturen van te maken. Technisch beperkt het zich waarschijnlijk tot gegevens uitlezen en op de juiste plaats in een pdf document neerzetten, of iets dergelijks. Soms is het alleen lastig om de factuurnummers goed te krijgen, vooral als je tussendoor ook nog andere facturen aanmaakt.

Link naar reactie
  • 0

Even een reactie van een PHP programmeur:

 

Ik maak regelmatig systemen die dit automatiseren.

 

Bij internetbestellingen wordt de database meteen gevuld met de informatie, en die wordt door het script verwerkt naar een factuur in de administratie. Het probleem van de factuurnummers is ook makkelijk op te lossen. Als jij buiten het internetsysteem ook nog facturen uitschrijft, dan moet je die even invoeren in het systeem, met de datum/tijd of factuurnummer, en zo kan het systeem de rest van de factuurnummers dus zelf "berekenen".

Enige voorwaarde is dat je de handmatig-uitgeschreven facturen wel moet invoeren, zodat de factuurnummers kloppen.

 

Het is dus best makkelijk te automatiseren.

 

- Erik

Technisch innovator.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.