Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jacala
Jacala
Ons bedrijf is 2 jaar geleden verhuisd naar een nieuwe tijdelijke locatie. We bestaan sinds 2011 en gestaag groeit de omzet. We nemen nu onze eerste werknemer aan en lopen tegen het probleem van een te klein magazijn en werkplaats aan.
In ons huidige pand is geen ruimte voor echte groei al is de locatie echt ideaal. De huur is laag en de omgeving is goed.
Op het moment zijn we in de situatie dat we aardige inkomsten hebben en deze eigenlijk willen reserveren om over een paar jaar een groter pand te kopen.
Dit idee is alleen nog niet gehinderd door enige vorm van achterliggende kennis. Ik heb gekeken naar de site van de belastingdienst en KVK maar waar ik eigenlijk naar op zoek ben is een lijst van kosten die komen kijken bij het bezitten van een pand:
De volgende punten zijn logisch voor mij:
Onderhoud
gas / water / licht
rente over lening van bank
Maar hoe zit het met belastingen? ontroerend goed belasting? Riolering? Al met al, wat zijn kosten die ik nu niet heb als huurder maar die als eigenaar wel om de hoek komen kijken?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag