• 0

Dropshippen voor Duitse zakelijke klant: is dat intracommunautaire levering?

Beste mensen, ik heb al vaker op dit forum nuttige info gevonden, maar heb nu een vraag waarop ik geen antwoord kan finden, ook google kon me niet verder helpen. Misschien weet één van jullie hoe dit zit?

 

Een zakelijke klant uit Duitsland vraagt of ik voor hem kan dropshippen. Hij verkoopt de produkten zelf aan Duitse particulieren. Vervolgens bestelt hij ze bij mij, en ik stuur ze rechtstreeks naar zijn klanten in DL. Nu wil hij dat ik lever met 0% BTW want hij heeft een BTW nummer. Valt dit onder intracommunautaire levering? Ik factureer aan de zakelijke klant, maar lever aan een particulier adres?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zoals het hier beschreven is is het inderdaad een intra-communautaire levering. Dat de goederen op een ander adres dan dat van de koper afgeleverd worden doet daar niet aan af, zolang de factuur maar aan de Duitse zakelijke koper gestuurd wordt en de producten in Duitsland afgeleverd worden. Jouw Duitse klant zal zijn klanten met Duitse BTW moeten factureren met dat is verder voor jou niet van belang.

Link naar reactie
  • 0

Hi BJM bedankt voor je snelle antwoord. Voor mijn volledigheid heb ik nog een aanvullende vraag: Stel mijn zakelijke klant uit Duitsland vraagt om een pakket te sturen naar een particulier in Oostenrijk? Dan valt het nog steeds onder intracommunautaire levering, omdat het naar een ander EU-land wordt gestuurd?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.