• 0

voorraadbeheer verhuurbedrijf

Hallo,

 

Sinds een paar maanden heb ik een verhuurbedrijf. Laten we voor het gemak zeggen dat ik fietsen verhuur.

 

Ik heb 150 damesfietsen en 100 herenfietsen. De ene keer huurt een familie 3 fietsen bij mij, de andere keer 80. Het is eigenlijk altijd voor meerdere dagen.

 

Nu probeer ik bij te houden wat ik nog vrij heb om te verhuren in mijn google-agenda. Ik raak alleen volledig het overzicht kwijt. Hoe kan ik, het liefst gratis, mijn voorraad goed bijhouden?

 

Ik ben al bezig geweest in Supersaas. Waar ik daar tegenaan liep is dat ik altijd maar 1 tegelijk kan boeken. Dat is geen doen als ik een reservering van 22 heb.

 

Wie heeft de tip om mijn administratie op orde te brengen en houden?

Ik vind het niet erg om mij ergens goed in te moeten verdiepen, alleen nu heb ik mij een paar keer ergens in verdiept en dan blijkt het toch niets te zijn. Is Excel of access misschien ook mogelijk?

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Bernice,

 

Als Excel of Access voor jou een optie is, kijk dan eens naar Podio.com. Hiermee kun je plug & play zelf een systeem in elkaar zetten die voor jou het prettigst werkt. Een aantal voordelen van Podio is de manier waarop je velden met elkaar kunt koppelen. Zo kun je klanten koppelen aan fietsen bijvoorbeeld.

 

Je kunt ook op Codecanyon.net kijken naar een plugin (die zijn redelijk goedkoop). Een van de plugins die ze verkopen en wellicht relevant voor jou kan zijn is: http://codecanyon.net/item/booking-calendar-pro-jquery-plugin/full_screen_preview/244645.

 

Met zo'n booking calendar plugin kun je klanten gelijk de optie geven om online te reserveren wanneer je beschikt over een WordPress website.

 

Groeten,

 

Richard

Link naar reactie
  • 0

Een dergelijk systeem moet vast wel te maken zijn. Globaal denk ik aan een reserveringen werkblad en een capaciteit werkblad waar de aantallen fietsen geregistreerd staan. Werken met uniek fietsnummer, samen met datums in beide werkbladen. Vervolgens kun je met formules als som.als, vert.zoeken en somproduct de combinaties maken.

 

Als formules het werkblad te zwaar belasten kan nagedacht worden over draaitabellen.

Leeg

Link naar reactie
  • 0

unieke fietsnummers lijken me de zaak erg verzwaren en het is maar de vraag of dit nodig is.

inderdaad heb je nodig een reserveringsblad, waar je aan de telefoon direct de reservering in kunt geven,

en waar je ook een melding krijgt als iets niet voorradig is.

 

En een overzichtsblad met datum en beschikbare aantal fietsen per categorie.

je werkt inderdaad met een aantal formules vooral if-then statements

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.