Jump to content
Berto
Verberg

Bestelbus verdedigbaar

vraag

In het verlengde van dit draadje https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=49;action=display;threadid=52586;start=msg489845#msg489845 is er nu het plan om een stap verder te gaan.

 

En wel de aanschaf van een bestelbus op de zaak.

Deze bestelbus zal een 'oudje' zijn van ergens rond 2000 met een prijs van rond de € 1500,--

 

Reden voor de aanschaf is dat ik toch best wel wat zakelijke kilometers maak met de privé auto met aanhanger erachter en we thuis al een tijdje over een 2de auto zitten na te denken.

 

De aan te schaffen bestelbus zal gebruikt gaan worden naar en van het modelvliegveld (wekelijks), naar shows en meetings 1x per maand en 2 a 3 x per jaar naar beurzen in Duitsland.

 

Tevens zal door de ruimte ik voorraad mee kunnen nemen wat op locatie de verkoop zal stimuleren en zo meer omzet gecreëerd zal worden bovenop de huidige omzet omdat de vliegers er dan direct bij staan en eerder zijn geneigd iets te kopen dan wanneer ze het via internet moeten bestellen.

 

Daarnaast is het een mooi rijdend reclamebord voor de zaak wat op zal vallen op de diverse shows en meetings en onderweg.

 

Mijn idee dus dat het volledig gerechtvaardigd is om een bestelbus op de zaak te zetten ondanks dat de hobbysfeer mogelijk om de hoek komt kijken.

 

Wanneer ziet de belastingdienst iets eigenlijk als hobby? dit jaar zal er waarschijnlijk voor het eerst winst uit de zaak gehaald worden (althans als ik geen bus aanschaf) maar met een omzet tegen de 6 cijfers voor de komma kan je het niet echt hobby noemen mijn inziens (okee voor sommigen is dit peanuts, maar lijkt mij toch wel de hobby te overstijgen).

 

Graag jullie input/meningen/advies/to do`s en not to do`s ;-)

 

 

Grt,

Berto.

Link to post
Share on other sites

3 answers to this question

Recommended Posts

  • 1
  • Rate this answer

Houdt er wel rekening mee dat een dieselbus van die leeftijd steeds vaker niet meer is toegestaan in grote steden (zowel in Duitsland als in Nederland). Nu weet ik niet hoe vaak je in de stad moet zijn en of die restrictie ook geldt voor vliegvelden aan de rand van een stad maar in elk geval iets om op te letten.


Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Dank voor de reacties.

 

 

Dat ik met een oude diesel niet welkom ben in centrum delen van diverse steden is geen punt.

 

 

Waar ik wel rekening mee hou is dat het wel een bus moet worden die met een milieusticker in Duitsland in de diverse steden terecht kan.

Er zijn daar nog wel eens beurzen die ik kan gaan bezoeken.

 

Grt,

Berto.

 

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 7 leden online en 276 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept