• 0

Financiering Management Buy In

Ik ben erg benieuwd hoe ik op een "gezonde" manier aan een informal investor kom en of er mogelijkheden bestaan om een investeerder aan te trekken zonder dat deze aandelen zou wensen. ( onder een kreditevergoeding ipv aandelen dus. )

Ik ben met een compagnon bezig om een zeer gezond bedrijf over te nemen. Dit bedrijf is zo gezond de koopsom niet geheel te financieren is. Een investeerder is dus nodig om deal rond te krijgen.

 

Ik hoor graag van iemand van u!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Forever Young,

 

Uit je beschrijving maak ik op dat je het hebt over een management buy in of MBI.

 

Investeerders zonder aandelen bestaat niet. Het maximum is een converteerbare achtergestelde lening maar die is wel converteerbaar in aandelen.

 

Wat wel zou kunnen zijn "mezzanine providers" dwz leningen met warrants of opties op aandelen. Mijn ervaring is dat deze partijen echter alleen bereid zijn te lenen als er andere aandeelhouders zijn dan alleen het management.

 

Toch kan een bank de aankoop financieren waardoor je geen aandelen hoeft te verkopen. Sommige banken zijn zo agressief dat ze de totale koopsom met leningen willen financieren. Anders moet je toch naar investeerders op zoek. Afhankelijk de situatie (bv. je eigen inbreng ten opzichte van hoeveel je nodig hebt) zal je een bepaald percentage van het bedrijf dat je wilt overnemen moeten verkopen.

 

Venture capitalists financieren MBI's graag. Lees mijn drie columns hier op higherlevel over venture capitalists (en wellicht ook die over business angels).

 

Dit bedrijf is zo gezond de koopsom niet geheel te financieren is.

Afgezien van het ontbrekende woord ("dat" meen ik) begrijp ik de zin niet.

 

Succes!

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.