Al een tijdje gebruik ik dit forum om antwoorden op mijn vragen te vinden of om gewoon ervaringen van ondernemers te lezen, echter lukte het me dit keer niet om een antwoord te vinden op mijn vraag.
Ik probeer te bepalen wat de beste manier is om aan particulieren te verkopen in Duitsland. Gezien het bedrijf dicht bij de grens gevestigd is denken we erover na om in duitsland een magazijn te huren. Echter als we vanuit Duitsland producten gaan versturen naar Duitse klanten vraag ik mij af om het voldoende is om als Nederlandse BV een Duits btw nummer aan te vragen?
Mocht dat mogelijk zijn om het wel op die manier te doen (Nederlandse BV met pand in Duitsland) ontstaan er denk ik een probleem als een zakelijke klant wil kopen. Ik kan moeilijk 0% BTW leveren als iets van een magazijn in Duitsland naar een klant in Duitsland gaat.
Wellicht is het dan verstandiger om een GbmH op te richten, maar omdat we net beginnen in Duitsland loont het de rompslomp ook niet bepaald (systemen moeten met elkaar kunnen communiceren, transferprijzen en de oprichting zelf vergt flink wat meer moeite dan een btw nummer aanvragen).
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
precision
precision
Hallo,
Al een tijdje gebruik ik dit forum om antwoorden op mijn vragen te vinden of om gewoon ervaringen van ondernemers te lezen, echter lukte het me dit keer niet om een antwoord te vinden op mijn vraag.
Ik probeer te bepalen wat de beste manier is om aan particulieren te verkopen in Duitsland. Gezien het bedrijf dicht bij de grens gevestigd is denken we erover na om in duitsland een magazijn te huren. Echter als we vanuit Duitsland producten gaan versturen naar Duitse klanten vraag ik mij af om het voldoende is om als Nederlandse BV een Duits btw nummer aan te vragen?
Mocht dat mogelijk zijn om het wel op die manier te doen (Nederlandse BV met pand in Duitsland) ontstaan er denk ik een probleem als een zakelijke klant wil kopen. Ik kan moeilijk 0% BTW leveren als iets van een magazijn in Duitsland naar een klant in Duitsland gaat.
Wellicht is het dan verstandiger om een GbmH op te richten, maar omdat we net beginnen in Duitsland loont het de rompslomp ook niet bepaald (systemen moeten met elkaar kunnen communiceren, transferprijzen en de oprichting zelf vergt flink wat meer moeite dan een btw nummer aanvragen).
Tips en ervaringen zouden welkom zijn :)
Groetjes!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53190-duits-filiaal-openen-en-belastingen/Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag