• 0

Diverse Activiteiten onder 1 website of voor elke activiteit 1 website?

Beste HLers,

 

Op dit moment zit ik met een vraagstuk waar ik niet uitkom. Ik wil graag een probleemstelling op tafel leggen en om jullie mening vragen. Stel een bedrijf heeft een stukje grond gekocht met 6 panden. Alle panden staan netjes in een hofje. Zie het als een "kleine stad". De ondernemer heeft in elk van deze 6 panden een ander activiteit.

 

 

[*]Auto verhuur bedrijf

[*]Restaurant

[*]Kamer/Kantoor schoonmaak bedrijf

[*]Shop dat schoonmaak spullen verkoopt

[*]Hotel/Hostel

[*]Bar/Club

 

Zouden jullie dan (marketing technisch) voor elk van deze activiteit een unieke website maken, helemaal ingericht en georiënteerd op die specifieke activiteit.

 

Of zouden jullie alles onder 1 "paraplu" website hangen waarin de kans bestaat dat een klant denkt dat - doordat het bedrijf verschillende activiteiten doet van verschillende aard - het bedrijf niet professioneel wordt gevonden?

 

Je wilt natuurlijk het liefst zoveel mogelijk dat cross-selling aan te pas komt en je wilt eigenlijk een soort van "kleine stad" verkopen, het merk stad, een ervaring, een all-in-one solution.

 

Hoe zouden jullie zo'n vraagstuk aanpakken? Dus voor elke niche activiteit een unieke website of alles onder 1 website hangen en als 'experience' verkopen?

 

Voor beide kanten vind ik dat er wat te zeggen valt maar ik kom er niet uit.

 

Vriendelijke groettjes,

Ronald

 

[Mijn bericht is iets aangepast]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Goed om te lezen dat er eerst gekeken wordt naar de opsplitsing. Daarmee wordt een goede basis gelegd voor verdere opbouw van de website. Uit ervaring weet ik dat software nooit zo wordt zoals in eerste instantie ontworpen is. Het heeft daarom ook geen zin om een en ander meteen in beton te gieten. Stap voor stap is het devies.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.