Binnenkort ga ik als zelfstandig ondernemer een bedrijfsruimte huren. De huur is met BTW belast.
Ik verricht zelf belaste diensten en val nu nog onder de KOR.
Nu wil ik -met toestemming van de verhuurder- de ruimte 50/50 met een andere zelfstandige delen. Deze persoon zal de helft van de huurprijs aan mij betalen. Ikzelf ga het huurcontract met de verhuurder aan.
Moet ik nu BTW in rekening brengen aan de persoon met wie ik de ruimte ga delen. Anders gezegd: ziet de Belastingdienst de situatie als verhuur (naar ik aanneem in dit geval niet met BTW te belasten omdat het dan onderhuur is) of als een andere dienst, die met BTW belast is?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Anoniem1969
Anoniem1969
Goedenavond allen,
Binnenkort ga ik als zelfstandig ondernemer een bedrijfsruimte huren. De huur is met BTW belast.
Ik verricht zelf belaste diensten en val nu nog onder de KOR.
Nu wil ik -met toestemming van de verhuurder- de ruimte 50/50 met een andere zelfstandige delen. Deze persoon zal de helft van de huurprijs aan mij betalen. Ikzelf ga het huurcontract met de verhuurder aan.
Moet ik nu BTW in rekening brengen aan de persoon met wie ik de ruimte ga delen. Anders gezegd: ziet de Belastingdienst de situatie als verhuur (naar ik aanneem in dit geval niet met BTW te belasten omdat het dan onderhuur is) of als een andere dienst, die met BTW belast is?
Alvast dank voor de reactie(s)!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53343-btw-en-onderhuur/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag