Na heel wat lezen, zeker van "member123" die actief bezig is met dropshipping toch hier even mijn situatie, problemen en vragen.
Huidige situatie: We hebben momenteel 2 verkoopskanalen en willen dit uitbreiden met een derde.
- We hebben voor ons eigen merk een webshop lopen op prestashop.
- We doen voor ons eigen merk aan dropshipping voor andere webshops.
Uitbreiding:
- Dropshipping voor andere merken (white label).
De webshop draait goed, ik bedoel hiermee dat er automatische een factuur en verzendetiket wordt aangemaakt, de klant steeds op de hoogte is van de verwerking van zijn bestelling, waardoor er nog enkel moet ingepakt worden. Jeej :) Maar nu...
De dropshipping gebeurt nog vreselijk handmatig. De bestelbonnen van andere webshops komen per mail binnen en worden handmatig verwerkt => handmatig verzend etiket aanmaken. Buiten dat dit verschrikkelijk veel werk is, is er momenteel ook geen communicatie naar de andere webshops en ontvangt de klant (van de andere webshops) geen Track&trace nummer.
Doordat de bestellingen iets te veel worden om handmatig te verwerken, maar vooral door de uitbreiding dat we white label willen gaan verzenden (voor andere merken) moeten alle partijen steeds op de hoogte zijn van de status van een bestelling.
De vraag is heel algemeen: Hoe kun je dropshipping organiseren? Welke partners heb je hier voor nodig? ERP systeem zoals odoo nodig? of CSV bestanden opvragen van de orders en deze op een bepaalde manier eenvoudig verwerken?
Alvast bedankt! Hoop dat ik geen vraag gesteld heb die hier al meermaals is beantwoord. Ik geef geen specifieke namen en dergelijke om relatief anoniem te blijven (schaamte van slechte organisatie).
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
YesICan
YesICan
Dag leden,
Na heel wat lezen, zeker van "member123" die actief bezig is met dropshipping toch hier even mijn situatie, problemen en vragen.
Huidige situatie: We hebben momenteel 2 verkoopskanalen en willen dit uitbreiden met een derde.
- We hebben voor ons eigen merk een webshop lopen op prestashop.
- We doen voor ons eigen merk aan dropshipping voor andere webshops.
Uitbreiding:
- Dropshipping voor andere merken (white label).
De webshop draait goed, ik bedoel hiermee dat er automatische een factuur en verzendetiket wordt aangemaakt, de klant steeds op de hoogte is van de verwerking van zijn bestelling, waardoor er nog enkel moet ingepakt worden. Jeej :) Maar nu...
De dropshipping gebeurt nog vreselijk handmatig. De bestelbonnen van andere webshops komen per mail binnen en worden handmatig verwerkt => handmatig verzend etiket aanmaken. Buiten dat dit verschrikkelijk veel werk is, is er momenteel ook geen communicatie naar de andere webshops en ontvangt de klant (van de andere webshops) geen Track&trace nummer.
Doordat de bestellingen iets te veel worden om handmatig te verwerken, maar vooral door de uitbreiding dat we white label willen gaan verzenden (voor andere merken) moeten alle partijen steeds op de hoogte zijn van de status van een bestelling.
De vraag is heel algemeen: Hoe kun je dropshipping organiseren? Welke partners heb je hier voor nodig? ERP systeem zoals odoo nodig? of CSV bestanden opvragen van de orders en deze op een bepaalde manier eenvoudig verwerken?
Alvast bedankt! Hoop dat ik geen vraag gesteld heb die hier al meermaals is beantwoord. Ik geef geen specifieke namen en dergelijke om relatief anoniem te blijven (schaamte van slechte organisatie).
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53587-dropshipping-organiseren-ipv-handmatig-naar-digitaliseren/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag