Een van de lastige dingen bij ontwerpen vind ik kleurkeuze (ben dan ook geen ontwerper) Kom ik net dit artikel tegen. Wat basis/symbolische informatie over kleuren en combinaties. Maar ook erg handig: voorbeeld kleurcombinaties met een plaatje waarin die combinaties verwerkt zijn.
Voorbeeldje voor blauw:
Using Blue with Other Colors: Mix blue with green for a natural, watery palette. Add gray for understated elegance.
Sky blue and robin's egg blue, especially when combined with neutral light brown, tans, or beige are environmentally friendly color combinations.
Throw in a dash of blue to cool down a hot red or orange scheme. Grab attention with the contrast of blue and yellow.
Dark blue with white is fresh, crisp, and nautical. Red, white, and blue is a patriotic color trio for many countries, including the United States.
Use dark blue with metallic silver accents for an elegantly rich appearance.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
willemj
willemj
Een van de lastige dingen bij ontwerpen vind ik kleurkeuze (ben dan ook geen ontwerper) Kom ik net dit artikel tegen. Wat basis/symbolische informatie over kleuren en combinaties. Maar ook erg handig: voorbeeld kleurcombinaties met een plaatje waarin die combinaties verwerkt zijn.
Voorbeeldje voor blauw:
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/5362-kleuren-kiezen-voor-amateur-webdesigners/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag