• 0

Samenwerkingsverband

Ik wil een samenwerkingsverband aan gaan met een ander bedrijf(beide automatisering) voor het realiseren van een project voor onbepaalde tijd.

 

Het gaat om het opzetten van computernetwerken op verschillende lokaties, daarna moeten al deze computernetwerken onderhouden worden.

 

Dit is een hoop werk daarom hebben we besloten dit samen te doen.

 

Het bedrijf voor wie wij dit gaan realiseren eist echter dat ze de rekening naar één bedrijf kunnen sturen.

 

We hebben al gedacht aan een V.O.F.

 

Maar we vragen ons af wat je allemaal zou moeten regelen op papier.

 

En is er een makkelijkere oplossing voor een samenwerkingsverband?

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kunt ook gewoon ieder je eigen eenmanszaak oprichten.

Mocht je het in de toekomst niet meer met elkaar eens zijn, dan kan ieder zijn eigen kant op gaan.

Zorg in ieder geval dat de uren administratie goed op orde is, laat na werkzaamheden altijd werkbonnen ondertekenen, en gebruik deze ook voor de onderlinge verrekeningen

 

Voor de samenwerking kun je zelf een contract maken, zet er wel duidelijk in wie wat doet, wie waarvoor verantwoordelijk is, en hoe de verdeling is van de inkomsten.

 

Denk hier eerst goed over na, probeer zoveel mogelijk (ramp)scenario's in elkaar te zetten, verwerk deze scenario's in jullie samenwerkingsvorm.

 

Suc6

Link naar reactie
  • 0

Als ik het goed begrijp hebben jullie beide al een bedrijf, en willen jullie bedrijven samen deze activiteiten gaan ontplooien? Wat je zou kunnen doen is dat één van beide bedrijven de fakturatie op zich neemt (eventueel onder een nieuwe, tweede handelsnaam voor deze gezamelijke activiteiten), en dat jullie dit dan onderling verrekenen. Zo hoef je geen extra papierwerk te doen, en heeft jullie opdrachtgever toch slechts één contactpersoon.

 

Verder sluit ik me aan bij Merkava: zet op papier wie wat doet, wie wat niet doet, wat je wel en niet als los bedrijf voor dezelfde opdrachtgever mag doen (stel: jullie zetten er beide het hele netwerk op, maar nu blijkt je partner in z'n eentje een tweede opdracht aangenomen te hebben tot het leveren van een X aantal computers: is dat toegestaan binnen jullie samenwerking of niet?), regel al dat soort dingen op papier.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 139 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.