• 0

Hulp van een kennis belonen

[[Template forums/front/topics/postContainer is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nu heb ik een kennis gevonden die zo af en toe een springkussen voor mij wilt wegbrengen. Ook hij heeft een fulltime dienstbetrekking ergens anders. Nu wil ik hem daar natuurlijk een vergoeding voor geven (op jaarbasis verwacht ik zo rond de 300 a 400 euro). Hoe kan ik dit belastingtechnisch het beste aanpakken?

Ik denk dat het antwoord op een recente vraag je misschien al enigszins op weg kan helpen.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie.

 

Dit topic had ik inderdaad al gelezen. Laat ik de vraag dan wat concreter stellen.... zouden jullie dit een dienstbetrekking vinden of zien jullie mogelijkheden om dit geringe bedrag zonder loonadministratie legaal uit te keren?

Link naar reactie
  • 0

Dit topic had ik inderdaad al gelezen. Laat ik de vraag dan wat concreter stellen.... zouden jullie dit een dienstbetrekking vinden of zien jullie mogelijkheden om dit geringe bedrag zonder loonadministratie legaal uit te keren?

Wat vind je zelf als je zo het stappenplan van de Belastingdienst leest?

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Ik verwacht gewoon loon maar zoek eigenlijk een argument om daar onder uit te komen. Die andere optie zou, voor die paar keer, een stuk makkelijker zijn.

Ja, ik denk eigenlijk ook dat er gewoon sprake is van loon.

 

Dat hoeft overigens niet zo heel problematisch te zijn. Je hebt namelijk nog best wel wat 'flexibele' opties (nuluren, min-max, arbeidsovereenkomst MUP, voorovereenkomst, etc).

 

Zoals je aangaf, zou je inderdaad kunnen payrollen. Dat geeft soms wat meer vrijheid (bijvoorbeeld meer losse contracten achter elkaar), maar het is zeker niet gratis. Je betaalt meestal een forse, procentuele opslag. Je kunt dan met een beetje moeite misschien zelf loonstrookjes maken en de loonaangifte via het programma van de Belastingdienst doen (maar is lastig in verband met afdracht sociale premies). Maar je kunt ook een loonprogrammaatje aanschaffen (dat hoeft niet meer dan 2 tientjes per maand te kosten, en soms zelfs nog met een kwartaal gratis testen - heb verder geen belangen in dit bedrijf).

 

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie.

 

Gezien het minimale aantal uur ga ik toch eens kijken of payrolling wat kan worden. Iemand goede ervaringen met payrolling bedrijven die ook medewerkers willen payrollen voor maar een paar uur (misschien wel op kwartaalbasis)? Kan me voorstellen dat ik niet echt een ideale klant ben voor zo'n bedrijf.....

 

Groetjes Erik

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 72 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.