• 0

voorbeeld ondernemersplan lunchroom

Hallo,

Ik ben bezig om diverse formules in 1 zaak te stoppen. Hoofdzaak wordt verkoop van broodjes.

Ben bij concurrenten geweest en ik heb daar een beeld gekregen van de aantallen wat er verkocht wordt.

Dit heb ik zelf aangepast naar wat ik denk op mijn lokatie om te zetten.

Nu geeft de bank aan dat mijn cijfers afwijken van de trend en cijfers van het bedrijfsschap.

Heeft iemand een tip hoe ik dit kan aanpakken om de juiste cijfers te krijgen?

 

Alvast bedankt

marco

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb de cijfers van de rabobank bekeken, en vergeleken met die van mij dan kloppen die van mij niet. Maar`deze cijfers zijn toch niet alles bepalend?

 

Ik surf nog steeds door het forum, gewoon top hoe iedereen elkaar probeerd te helpen.

 

marco

Link naar reactie
  • 0

Hey melissa, Marco

 

Ik neem aan dat jou cijfers hoger uitvallen dan de branche-specifieke cijfers. Weet je ook waar dit door komt? Want als je deze cijfers wilt handhaven dan moet je ze ervan kunnen overtuigen waarom die cijfers voor jouw geval wel kloppen en waarom ze dus hoger uitvallen dan uit de branchegegevens blijkt!

 

Ga je meer verkopen vanwege je prijs?

Zit je op een betere locatie?

Neem je en bedrijf over en heb je al goodwill?

Heb je een betere kwaliteit?

 

Dus als je de cijfers wilt handhaven zul je voor jezelf een goede beargumentatie op moeten zetten waarmee je de bank kan overtuigen! Want als je dat niet doet ben ik bang dat je bot vangt!

 

Succes

Some are born great, some achieve greatness and some have greatness thrust upon them

Link naar reactie
  • 0

Beste Marco,

 

Altijd lastig om toekomstige omzetten te bepalen!

 

Ik ben zelf ook bezig met een horeca formule. Veel informatie om een omzetprognose te doen is te vinden bij KHN Koninklijke Horeca Nederland en natuurlijk het bedrijfschap horeca en catering.

 

Laat ook wat experts naar je plan kijken. Uiteraard wil ik er ook wel een blik op werpen.

 

Suc 6

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Ik wordt nu ook begeleid door een adviesbureau. Maar om de omzet in te schatten is inderdaad lastig en dat is het hele punt, daarom wil ik dus voorbeelden hebben om zo een omzet te kunnen bepalen.(of te zien of het overeen komt.

 

ik ga nogmaals met bedr horeca bellen

 

bedankt

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.