• 0

Bedrijfsmatige bitcoin handel

Ik zou graag bedrijfsmatig in bitcoins willen handelen. Ik weet alleen helemaal niet hoe ik dit op een goede (en dus volkomen legale manier) moet opzetten. Ik wil het graag allemaal volgens de regeltjes doen, maar ik kom er moeilijk achter wat de regels nu precies zijn.

 

Wat ik weet is dat het Europees hof van Justitie in 2015 heeft bepaald dat de bitcoin handel belasting vrij is, zie link: http://numrush.nl/2015/10/22/europees-hof-van-justitie-handel-in-bitcoin-is-belastingvrij/

 

Ik weet dat ik buiten de EU bitcoin goedkoper in zou kunnen kopen en binnen de EU met winst zou kunnen verkopen. Ook een ding is dat veel kopers en verkopers het liefst anoniem blijven. En er moet dus geld verstuurd worden naar buiten de EU, welke ik hier binnen de EU weer ontvang na de verkoop van de bitcoins. Waarna ik vervolgens weer geld naar buiten de EU moet sturen om weer nieuwe bitcoin aan te kopen.

 

Ik weet gewoon echt niet waar ik überhaupt moet beginnen om dit uitgezocht te krijgen. Iemand tips?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat ik weet is dat het Europees hof van Justitie in 2015 heeft bepaald dat de bitcoin handel belasting vrij is

Die vrijstelling geldt voor de omzetbelasting (BTW).

Het behaalde voordeel valt m.i. gewoon in de winst van je bedrijf en is daarmee wel belast voor de inkomstenbelasting.

Mogelijk is voor deze (valuta)handel een AFM-vergunning nodig.

 

Lexicom Administratie & Belastingen - Haarlem - www.lexicom-administratie.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.