• 0

Financiering bedrijfswoning

Goedenavond lezers,

 

Wij zitten een beetje vast met de mogelijke aankoop van een bedrijfspand met inpandige woonruimte en ik dacht; wellicht is er hier iemand die nog een idee heeft.

 

Geval:

Ik heb een VOF samen met mijn moeder die al ruim 30 jaar bestaat, zij bezit een bedrijfswoning met ruime overwaarde. Nu is het bedoeling dit huis verkocht wordt en ik samen met mijn man een andere bedrijfswoning koop. We hebben er een op het oog inmiddels een bod gedaan van 275.000 v.o.n. Onze financieel dienstverlener had een akkoord gekregen voor een privéfinanciering van 195.000 bij een bank (wat een behoorlijk gedoe was, geen enkele bank lijkt een bedrijfswoning te willen financieren?) de rest kan worden betaald met onze eigen overwaarde.

We hebben ons huis in de verkoop gezet en kregen daarna een belletje van de financieel dienstverlener, de bank keurt toch af... De regels zijn net aangescherpt... Dus nu zien we onze droom al een beetje in duigen vallen, dus wil ik er alles aangedaan hebben om te onderzoeken naar onze mogelijkheden en wie weet heeft een van jullie ervaring bij het aankopen van een bedrijfspand met woning die ons een tip kam geven.

 

Alvast vriendelijk bedankt

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste lvd , allereerst welkom op Higherlevel.nl

Dan, lees jouw vraag nog eens goed door:

Moeder is medevennoot en heeft in eigendom een bedrijfswoning met overwaarde dat verkocht wordt.

 

jij en jouw man kopen een bedrijfswoning, dat mede met overwaarde uit verkoop woning moeder gefinancierd moet worden.Je had een toezegging van een bank via een tussenpersoon voor een hypotheek van 195.000.

Vervolgens schrijf je dat jullie woning in de verkoop,is gezet, hierbij ook overwaarde?

 

Welke argumenten van bank om eerdere toezegging in te trekken?

Ben je ook al bij je huisbankier te rade gegaan?

Wat versta jij onder een bedrijfswoning?

Link naar reactie
  • 0

Beste lvd , allereerst welkom op Higherlevel.nl

Dan, lees jouw vraag nog eens goed door:

Moeder is medevennoot en heeft in eigendom een bedrijfswoning met overwaarde dat verkocht wordt.

 

jij en jouw man kopen een bedrijfswoning, dat mede met overwaarde uit verkoop woning moeder gefinancierd moet worden.Je had een toezegging van een bank via een tussenpersoon voor een hypotheek van 195.000.

Vervolgens schrijf je dat jullie woning in de verkoop,is gezet, hierbij ook overwaarde?

 

Welke argumenten van bank om eerdere toezegging in te trekken?

Ben je ook al bij je huisbankier te rade gegaan?

Wat versta jij onder een bedrijfswoning?

 

De woning moet gekocht worden met overwaarde van onze eigen privé woning. Mijn moeder wil eventueel garant staan of op papier schenken, maar wij begrepen dat banken daar geen zekerheid uit kunnen halen omdat het nog wel tien jaar kan duren tot het verkocht is. Het pand is privé van haar.

Het resterende bedrag is onze overwaarde dus we hebben echt maar 195.000 nodig. Dit moet wel een privé hypotheek zijn, want onze jaarcijfers zijn niet toereikend.

 

Het argument om het toch in te trekken was dus dat de regels zijn aangescherpt. Er zijn meerdere banken aangeschreven maar die wezen gelijk af omdat het op een industrieterrein ligt.

Onze eigen bank heeft wel wat toegezegd maar voor een veel lager bedrag.

 

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is

Link naar reactie
  • 0

belletje van de financieel dienstverlener, de bank keurt toch af... De regels zijn net aangescherpt...

 

Wat heeft die financieel adviseur geadviseerd? Hij zal toch wel meer hebben verteld in dat gesprek?

 

Nou ja dat er net een gecompliceerder geval voor ons door geglipt is waarbij hij op zijn vingers ingetikt en de regels zijn aangescherpt.. Dat was het wel eigenlijk.... Zij zijn al een tijdje met ons bezig en willen nog een week voor ons proberen en dan hebben wij bot gezegd gewoon pech gehad.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.