mijn naam is Niels, ben nieuw op dit forum. Ik wil graag een webwinkel beginnen in 2e hands spullen die ik via in partijen in ga kopen (100-1000 euro meestal). Hiervoor heb ik uitgezocht dat ik de margeregeling kan toepassen met de globalisatiemethode. Ik heb al veel gezocht en veel antwoorden gevonden maar nog niet op alles, vandaar mijn post hier waarvan ik hoop hulp te kunnen vinden.
Het volgende:
- Ik koop in jaar 10x een partij goederen in voor 1000 euro, van alles wat, en heb verkocht voor 15.000 euro. Voor de btw is mij duidelijk dat ik dan 5000 x (21/121) moet afdragen. Voor de IB draag ik af wat er over blijft na btw, maar nu volgend boekjaar blijf ik met voorraad zitten wat over is van die 10000 eerder ingekocht. Hoe ga ik hier mee om, kan ik zelf de voorraad waarderen? Het is natuurlijk niet precies te herleiden wat ik hiervoor betaald heb. Hoe gaat dit in zijn werk?
- Dan heb ik nog een vraag en dat is dat ik me bijvoorbeeld per 1 september wil inschrijven maar in juli en augustus al inkopen heb gedaan (kopie advertentie MP/Ebay etc + NAW gegevens en/of bankoverschrijvingin de administratie opgenomen). Deze kosten wil ik meenemen in mijn bedrijf, gewoon als inkoop. Ik kan niets vinden over hoe ik dit kan opnemen in mijn administratie, en kan ik deze kosten ook meenemen in de later af te dragen BTW? Ik kan er geen eenduidig antwoord op vinden. Iemand die me dit kan uitleggen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
NdR89
NdR89
Goede avond,
mijn naam is Niels, ben nieuw op dit forum. Ik wil graag een webwinkel beginnen in 2e hands spullen die ik via in partijen in ga kopen (100-1000 euro meestal). Hiervoor heb ik uitgezocht dat ik de margeregeling kan toepassen met de globalisatiemethode. Ik heb al veel gezocht en veel antwoorden gevonden maar nog niet op alles, vandaar mijn post hier waarvan ik hoop hulp te kunnen vinden.
Het volgende:
- Ik koop in jaar 10x een partij goederen in voor 1000 euro, van alles wat, en heb verkocht voor 15.000 euro. Voor de btw is mij duidelijk dat ik dan 5000 x (21/121) moet afdragen. Voor de IB draag ik af wat er over blijft na btw, maar nu volgend boekjaar blijf ik met voorraad zitten wat over is van die 10000 eerder ingekocht. Hoe ga ik hier mee om, kan ik zelf de voorraad waarderen? Het is natuurlijk niet precies te herleiden wat ik hiervoor betaald heb. Hoe gaat dit in zijn werk?
- Dan heb ik nog een vraag en dat is dat ik me bijvoorbeeld per 1 september wil inschrijven maar in juli en augustus al inkopen heb gedaan (kopie advertentie MP/Ebay etc + NAW gegevens en/of bankoverschrijvingin de administratie opgenomen). Deze kosten wil ik meenemen in mijn bedrijf, gewoon als inkoop. Ik kan niets vinden over hoe ik dit kan opnemen in mijn administratie, en kan ik deze kosten ook meenemen in de later af te dragen BTW? Ik kan er geen eenduidig antwoord op vinden. Iemand die me dit kan uitleggen?
Alvast bedankt voor de reacties.
mvg,
Niels
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/54132-margeregeling-en-voorraadwaarde/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag