frank59 Geplaatst: 18 september 2016 frank59 9 0 Geplaatst: 18 september 2016 Goede avond. Ik heb een bedrijfsruimte die ik verhuurd heb aan het bedrijf van mijn dochter. Wegens 3 jaar verlies is zij gestopt met het bedrijf. Ik zou in dit pand een soort gelijk bedrijf willen openen op mijn naam. Ik wil wat inventaris en goederen overnemen en het liefst ook de naam. Volgens mij is er geen goodwill aanwezig omdat er verlies is gemaakt. Ik wil dit regelen met alle zaken op papier te zetten en hiervoor een bedrag te betalen. Hierin is geen bedrag voor goodwill opgenomen. Kan dit zo of moet het bedrijf daadwerkelijk overgedragen worden. Ik hoor graag van u. MVG. [verandering: titel] Link naar reactie
0 Joost Rietveld Geplaatst: 18 september 2016 Joost Rietveld Moderator 21,7k 60 2033 Geplaatst: 18 september 2016 Dag Frank Neem je ook daadwerkelijk zaken (tastbaar, niet tastbaar, klanten) over van de onderneming van je dochter? Groet Joost DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal Link naar reactie
0 frank59 Geplaatst: 18 september 2016 Auteur frank59 9 0 Geplaatst: 18 september 2016 JA, de klanten zijn gewend om naar de winkel te komen, dus zullen ze ook naar de nieuwe zaak komen. Er zal aan de buitenkant niet veel veranderen. Ook de website en alles blijft hetzelfde. Als er goodwill betaald moet worden dan is dat zo, maar hoe bereken ik dat als er geen winst is gemaakt de afgelopen jaren. Link naar reactie
frank59
frank59
Goede avond.
Ik heb een bedrijfsruimte die ik verhuurd heb aan het bedrijf van mijn dochter.
Wegens 3 jaar verlies is zij gestopt met het bedrijf.
Ik zou in dit pand een soort gelijk bedrijf willen openen op mijn naam.
Ik wil wat inventaris en goederen overnemen en het liefst ook de naam.
Volgens mij is er geen goodwill aanwezig omdat er verlies is gemaakt.
Ik wil dit regelen met alle zaken op papier te zetten en hiervoor een bedrag te betalen.
Hierin is geen bedrag voor goodwill opgenomen.
Kan dit zo of moet het bedrijf daadwerkelijk overgedragen worden.
Ik hoor graag van u.
MVG.
[verandering: titel]
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag