Ik ben voor de kvk leerschool, geef les in geavanceerde suikerkunst, geen bakker. Hierdoor ben ik nu ambassadeur voor een groot internationaal merk fondant geworden en hiervoor krijg ik maandelijkse vergoeding en vergoedingen om op beurzen mee te werken, ook word ik zo nu en dan uitgenodigd voor een masterclass in het buitenland. Het hoofdkantoor zit in Brussel, dus mijn normale facturen met ambassadeursvergoeding is dus btw verlegd.
Nu het volgende :
Deze maand ben ik naar Liverpool, Engeland, geweest voor een masterclass waarbij ik alle onkosten als trein, bus en taxi mag declareren. De factuur gaat naar het hoofdkantoor in Brussel, België. Het zijn bonnen in euro's en in ponden, deze heb ik allemaal betaald met mijn bedrijf. De Nederlandse spokesman voor het merk vroeg me de bonnen te geven en factuur te sturen met de opsomming van onkosten, maar deze houd ik natuurlijk in mijn eigen administratie. Hoe zit dit nu, hoe voer ik dit in, hoe doe ik dit met de btw/vat, normaal gesproken is de btw verlegd omdat ze in Brussel zitten.
Volgende, afgelopen weekend een beurs gehad waarbij ik workshop materiaal aangeschaft heb en ook mag declareren. De btw heb ik al betaald, maar hoe doe ik dit dan op de factuur? Kopie facturen meesturen en dan netto declareren naar Brussel?
Het lijkt mij verstandig om voor alles losse facturen te maken:
Een voor wat ik in Nederland al heb aangeschaft, technisch gezien verkoop ik deze producten dus door, maar wel naar het buitenland.
Een factuur voor twee beursdagen en ambassadeurs vergoeding, btw verlegd.
Een factuur voor Liverpool onkosten, welke ik nog het meest ingewikkeld vind omdat er zowel euro als pond op staat en zowel in Nederland betaalde btw als in Engeland betaalde vat. Alles moet omgerekend worden naar euro's, met valuta van de dag van factureren. Hoe? Haha ik kom er echt niet uit zo
Al deze bedragen en facturen moet ik aangeven bij buiteland zaken, toch? En de in Nederland betaalde btw bij de omzetbelasting.. (rekening houdend met bijvoorbeeld trein en bus in Nederland)
Wie kan mij helpen? Ik zie echt door de bomen het bos niet meer, en nee, internet geeft geen kant en klare antwoorden op mijn situatie, zo wel, dan heb ik dus geen flauw idee van zoektermen ;)
Sorry voor het lange verhaal, wil zo gedetailleerd mogelijk zijn..
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
NFlapper
NFlapper
Hallo,
Ik kom er even niet meer uit..
Ik ben voor de kvk leerschool, geef les in geavanceerde suikerkunst, geen bakker. Hierdoor ben ik nu ambassadeur voor een groot internationaal merk fondant geworden en hiervoor krijg ik maandelijkse vergoeding en vergoedingen om op beurzen mee te werken, ook word ik zo nu en dan uitgenodigd voor een masterclass in het buitenland. Het hoofdkantoor zit in Brussel, dus mijn normale facturen met ambassadeursvergoeding is dus btw verlegd.
Nu het volgende :
Deze maand ben ik naar Liverpool, Engeland, geweest voor een masterclass waarbij ik alle onkosten als trein, bus en taxi mag declareren. De factuur gaat naar het hoofdkantoor in Brussel, België. Het zijn bonnen in euro's en in ponden, deze heb ik allemaal betaald met mijn bedrijf. De Nederlandse spokesman voor het merk vroeg me de bonnen te geven en factuur te sturen met de opsomming van onkosten, maar deze houd ik natuurlijk in mijn eigen administratie. Hoe zit dit nu, hoe voer ik dit in, hoe doe ik dit met de btw/vat, normaal gesproken is de btw verlegd omdat ze in Brussel zitten.
Volgende, afgelopen weekend een beurs gehad waarbij ik workshop materiaal aangeschaft heb en ook mag declareren. De btw heb ik al betaald, maar hoe doe ik dit dan op de factuur? Kopie facturen meesturen en dan netto declareren naar Brussel?
Het lijkt mij verstandig om voor alles losse facturen te maken:
Een voor wat ik in Nederland al heb aangeschaft, technisch gezien verkoop ik deze producten dus door, maar wel naar het buitenland.
Een factuur voor twee beursdagen en ambassadeurs vergoeding, btw verlegd.
Een factuur voor Liverpool onkosten, welke ik nog het meest ingewikkeld vind omdat er zowel euro als pond op staat en zowel in Nederland betaalde btw als in Engeland betaalde vat. Alles moet omgerekend worden naar euro's, met valuta van de dag van factureren. Hoe? Haha ik kom er echt niet uit zo
Al deze bedragen en facturen moet ik aangeven bij buiteland zaken, toch? En de in Nederland betaalde btw bij de omzetbelasting.. (rekening houdend met bijvoorbeeld trein en bus in Nederland)
Wie kan mij helpen? Ik zie echt door de bomen het bos niet meer, en nee, internet geeft geen kant en klare antwoorden op mijn situatie, zo wel, dan heb ik dus geen flauw idee van zoektermen ;)
Sorry voor het lange verhaal, wil zo gedetailleerd mogelijk zijn..
Alvast bedankt!!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/54462-declaratie-onkosten-bij-bedrijf-buitenland/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag