• 0

3rd party aandeel/vergoeding bij importeren

Hallo,

 

Ik heb recentelijk in het buitenland een contact opgedaan waarmee ik een bepaald product heel goedkoop (in vergelijking) naar Nederland kan halen. Nu is het probleem dat ik zelf het vermogen niet heb om dit product te importeren, dus nu is het opzoek naar een bedrijf dat dat vermogen wel heeft, echter wil ik hier natuurlijk een deel van. Ik zou eigenlijk alleen het contact persoon zijn tussen de leverancier en de importeur/de gene die de 2 bijelkaar brengt. Ik heb deze rol echter niet eerder gehad dus ik heb hier wat vragen over.

 

Hoe kan ik dit het beste aanpakken zodat ik wel mijn deel krijg? Hoor ik betaald te krijgen van de leverancier in het buitenland of de importeur hier in Nederland? En moet ik dit doen als bedrijf of kan ik dat ook zelf zonder bedrijf doen?

 

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

 

Groet,

Verbu

 

[verandering: titel]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als dit een one-time deal is zou je het onder de tafel kunnen doen maar ik neem aan dat de bedoeling is dat je long-term de relatie bijhoud en hieraan wilt verdienen.

 

Dan zal je toch echt een bedrijf moeten beginnen, dat kan gewoon een simpele EZ zijn. Zo gepiept bij de KVK.

 

Je moet vervolgens kijken bij wie het meeste belang ligt en wat jou exacte rol daarin is. Help jij de exporteur zijn goederen verkopen in Nederland of help jij de importeur de goederen te krijgen in Nederland? In geval 1, ben je van plan om verder te zoeken naar andere klanten? In geval 2, ben je van plan om dit uit te breiden naar meerdere producten?

 

In beide gevallen, vraag je een % commissie die jij kan bepalen. Normaal gesproken ligt dit tussen de 5-15% (uit mijn ervaring en zeer afhankelijk van de industrie).

 

Ben je transparant met jou rol tussen de twee? Of doe je jezelf voor als een handels bedrijf ertussen?

 

Speel je verder nog een rol voor het bedrijf, zoals marketing services? Dan kan je een maandelijkse fee er boven op gooien voor je additionele services.

 

Kortom: Heb jij een manier gevonden om waarde te creeeren? bouw er een business model omheen en zet waarde om in geld. Het business model kan je doen wat je maar wilt, er is geen regelboek waar je aan moet houden. Kijk in je omgeving (zoals hier nu) naar suggesties of hoe andere het doen maar pak de situatie aan zoals jij denkt het best zal werken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.