• 0

In aanmerking te komen voor de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek

Hoi,

 

(sorry voor mijn nederlands)

Ik wil gebruik maken van de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek en ik heb gelezen “Om in aanmerking te komen voor de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek dient het investeringsbedrag per investering minstens € 450 te bedragen.”

Stel dat ik een laptop van € 2000 en een extra monitor van € 400 heb gekocht, mag ik de monitor dan niet meetellen om in aanmerking te komen?

 

Bedankt,

Xav

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 1
Stel dat ik een laptop van € 2000 en een extra monitor van € 400 heb gekocht, mag ik de monitor dan niet meetellen om in aanmerking te komen?
Wanneer de laptop en de monitor (nagenoeg) gelijktijdig zijn aangekocht, dan kan de monitor aangemerkt worden als een onzelfstandig onderdeel van een bedrijfsmiddel, en waarvoor de ondergrens van € 450 niet geldt. Als dat het geval is, dan mag het investeringsbedrag van de monitor in de KIA worden meegenomen.

 

zie ook:

Inkomstenbelasting, vennootschapsbelasting, investeringsaftrek.

De Staatssecretaris van Financiën heeft het volgende besloten.

In dit besluit zijn de standpunten opgenomen op het gebied van de investeringsaftrek. Het is een actualisering van het besluit van 15 september 2009, nr. CPP2009/1116M, Staatscourant 2009, 1405.

 

2.2. Onderdeel van een bedrijfsmiddel: toepassing grens van € 450 of € 2.500 (2014)

 

Bedrijfsmiddelen waarvan het investeringsbedrag minder bedraagt dan € 450 of € 2.500 (vanaf 2014) behoren voor de KIA respectievelijk EIA en MIA (vanaf 2014) niet tot de bedrijfsmiddelen (artikel 3.45, tweede en vierde lid, van de Wet IB 2001, tekst vanaf 2014). Deze uitsluitingsbepalingen gelden voor het investeringsbedrag dat betrekking heeft op een zaak die als een zelfstandig bedrijfsmiddel moet worden aangemerkt. Daarnaast geldt de uitsluitingsbepaling voor verbeteringskosten van een bedrijfsmiddel. Als sprake is van een investering in een onzelfstandig onderdeel van een bedrijfsmiddel, geldt als investeringsbedrag voor eerdergenoemde uitsluitingsbepaling, het investeringsbedrag van het bedrijfsmiddel als geheel. Als het onderdeel niet gelijktijdig met het bedrijfsmiddel zelf is aangeschaft, zal een zelfstandige toets aan het hiervoor vermelde drempelbedrag noodzakelijk zijn. Het bovenstaande geldt voor de KIA (€ 450), de MIA en de EIA (beide € 2.500 vanaf 2014) ... en verder

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.