Ik lees al enkele maanden stil mee maar ik heb nu een (eenvoudige?) vraag waar ik het antwoord maar niet op kan vinden.
De situatie is als volgt:
Ik heb een online spel, leden kunnen door een klein bedrag te betalen van extra functionaliteiten gebruik maken. Voor de betaling van het bedrag maak ik gebruik van een PSP. Deze PSP berekend kosten voor de betaling en betaald na het verrekenen van de kosten het openstaande bedrag uit met uitzondering van PayPal. Deze moet je zelf overboeken van je PayPal account. Daarnaast berekend Paypal ook nog kosten welk niet bij de PSP bekend zijn.
b2b heb ik hier ervaring mee maar de bovenstaande leden zijn allemaal particulier. Moet ik dan voor elke transactie voor een betaald lidmaatschap een verkoopfactuur maken en deze dan in mijn administratie boeken? Of kan ik alle inkomsten die op de bankrekening binnenkomen gewoon boeken als Omzet? Dan hoef ik alleen nog maar de transactiekosten inboeken van de PSP waar al BTW over betaald is?
Alvast bedankt!
Edit:
Ik heb nog wat verder rond gezocht op het forum en ik kwam er achter dat ik het kasstelsel moet gaan hanteren. De transactiekosten van de PSP & PayPal boek ik dan in als inkoopfactuur op de factuurdatum.
Als de PSP uitbetaald kan ik dat dus als datum nemen. Enigste vraag wat mij nog rest is hoe het gaat als ik per ongeluk niet direct het geld overboek van mijn PayPal naar mijn bankrekening, bijvoorbeeld net na het kwartaal waardoor ik dus BTW uitstel voor dat bedrag?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Royve90
Royve90
Beste allemaal,
Ik lees al enkele maanden stil mee maar ik heb nu een (eenvoudige?) vraag waar ik het antwoord maar niet op kan vinden.
De situatie is als volgt:
Ik heb een online spel, leden kunnen door een klein bedrag te betalen van extra functionaliteiten gebruik maken. Voor de betaling van het bedrag maak ik gebruik van een PSP. Deze PSP berekend kosten voor de betaling en betaald na het verrekenen van de kosten het openstaande bedrag uit met uitzondering van PayPal. Deze moet je zelf overboeken van je PayPal account. Daarnaast berekend Paypal ook nog kosten welk niet bij de PSP bekend zijn.
b2b heb ik hier ervaring mee maar de bovenstaande leden zijn allemaal particulier. Moet ik dan voor elke transactie voor een betaald lidmaatschap een verkoopfactuur maken en deze dan in mijn administratie boeken? Of kan ik alle inkomsten die op de bankrekening binnenkomen gewoon boeken als Omzet? Dan hoef ik alleen nog maar de transactiekosten inboeken van de PSP waar al BTW over betaald is?
Alvast bedankt!
Edit:
Ik heb nog wat verder rond gezocht op het forum en ik kwam er achter dat ik het kasstelsel moet gaan hanteren. De transactiekosten van de PSP & PayPal boek ik dan in als inkoopfactuur op de factuurdatum.
Als de PSP uitbetaald kan ik dat dus als datum nemen. Enigste vraag wat mij nog rest is hoe het gaat als ik per ongeluk niet direct het geld overboek van mijn PayPal naar mijn bankrekening, bijvoorbeeld net na het kwartaal waardoor ik dus BTW uitstel voor dat bedrag?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag