• 0

Verkochte producten via Bol.com: facturen in Exact online?

Beste Leden,

 

Sinds kort verkoop ik producten via Bol.com.

 

Voor de boekhouding gebruik ik Exact online.

 

Alleen weet ik niet hoe ik de facturen van Bol.com correct kan boeken.

 

Het gaat om een verkoop factuur (omzet) + kosten.

 

Ik heb al op verschillende websites gekeken maar helaas kom ik niet ver.

 

Alvast mijn dank.

 

[verandering: titel]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het kan inderdaad wat lastig zijn om de Bol-facturen goed te verwerken. Ik interpreteer de vraag dan ook zo dat je niet per se wilt weten hoe het in Exact Online geboekt moet worden, maar dat je wilt weten hoe je de verschillende aspecten van die Bol-facturen boekhoudkundig goed moet verwerken.

 

Dat kan namelijk inderdaad lastig zijn, omdat je de factuur in feite moet uitsplitsen. De factuur bevat namelijk zowel omzet als kosten, terwijl je die twee zaken normaal gescheiden inboekt.

 

Een tijdje geleden stond een vergelijkbare vraag op dit forum. Misschien kom je er uit, als je de antwoorden op die vraag doorneemt. De oplossing wordt namelijk uitgewerkt aan de hand van een daadwerkelijk voorbeeld.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Vraag even bij Exact of je een inkoop creditfactuur ook deels op de omzet kan boeken waarbij de omzet wel als omzet op de aangifte terecht komt en juist op de balans. Ik weet dat dit bij Unit 4 kan maar zijn ook paketten waar dit niet kan. In Exact is best veel mogelijk. In dat geval is het niet zo omslachtig meer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 162 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.