Jump to content
kcluckystar
Verberg

Leverancier failliet - goederen afgeleverd via andere zusterbedrijf in holding

vraag

Wie kan mij helpen met het volgende;

 

Mijn leverancier is onlangs failliet gegaan en heeft mij dit bij monde laten weten. Nu doet zich de situatie voor dat binnen de holding verschillende bedrijven actief zijn en dat de order zal worden uitgeleverd door een zusterbedrijf (binnen dezelfde holding waarmee ik (nog) geen overeenkomst heb). De goederen komen nu binnen onder hetzelfde ordernummer maar worden geleverd door de "nieuwe" organisatie zonder dat hier formele orders voor zijn geplaatst.

 

Volledigheidshalve, ik wil graag de goederen hebben maar niet later in de problemen komen.

 

Wat is nu de juridische status als het gaat?

 

-1. Als de kwaliteit niet is wat we eerder overeen zijn gekomen en bijv. de kleur afwijkt. binnen hoeveel dagen moet ik dit dan melden zonder aan de koop vast te zitten (geen contract of overeenkomst aanwezig).

 

-2. Als de curator zich meldt aan wie moet ik dan betalen?

-3. Wat als ik de goederen in mijn bezit houdt maar staan opgeslagen in ons magazijn. Ik heb immers geen order geplaatst en ook is er formeel gezien geen overeenkomst.

 

 

Ik hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft of bruikbare tips heeft.

 

Gr. Karel

 

 

Link to post
Share on other sites

2 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Mijn leverancier is onlangs failliet gegaan en heeft mij dit bij monde laten weten. ...... de order zal worden uitgeleverd door een zusterbedrijf (binnen dezelfde holding waarmee ik (nog) geen overeenkomst heb). De goederen komen nu binnen onder hetzelfde ordernummer maar worden geleverd door de "nieuwe" organisatie zonder dat hier formele orders voor zijn geplaatst.

 

 

-1. Als de kwaliteit niet is wat we eerder overeen zijn gekomen en bijv. de kleur afwijkt. binnen hoeveel dagen moet ik dit dan melden zonder aan de koop vast te zitten (geen contract of overeenkomst aanwezig).

 

 

Geen risico's nemen, jij wil graag de goederen en de nieuwe organisatie wil graag leveren, offerte vragen aan de nieuwe leverancier en officieel bekrachtigen, en formeel de oude order cancelen.

 

En bovenstaande vraag meteen meenemen.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Geen risico's nemen, jij wil graag de goederen en de nieuwe organisatie wil graag leveren, offerte vragen aan de nieuwe leverancier en officieel bekrachtigen, en formeel de oude order cancelen.

 

En bovenstaande vraag meteen meenemen.

 

Ik zou de volgorde dan toch wel omdraaien:

- eerst cancellen, incl schriftelijke bevestiging (en of een schriftelijke bevestiging van het bedrijf voldoende is .... wetende dat het de fles op gaat)

- en dan offerte en evt bestelling plaatsen

 

Voor je het weet zit je met een curator, die een partij goederen wil/moet omzetten in geld, met een opdracht en 2de bestelling bij een andere leverancier.


november 2019 R.I.P. - Rust in Vrede Tiny - Met dank voor al je bijdragen aan ons forum.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 9 leden online en 246 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept