• 0

btw tussen bedrijven???

hoi, omdat ik niks vond, even deze vraag.

 

moeten bedrijven in de ict sector btw aan elkaar betalen? ik dacht van niet. nou wilde ik als bedrijf in de ict iets bestellen op de shop van een ander bedrijf en zag dat ie mij 19 % btw wilde laten betalen. kan dit? of is dat gewoon een fout van de site. de site mag je alleen bezoeken als je een bedrijf hebt. dus met consumenten heeft deze firma niks te maken.

 

mijn vraag dus: hoe zit het nu met btw tussen bedrijven?

 

mvg Dennis1

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

ook bedrijven moeten btw aan elkaar betalen.

als jij wat koopt bij bedrijf a, dan betaal jij het met btw. jij mag het vervolgens terugvragen en bedrijf a moet het vervolgens afdragen.

alleen als je buiten nederland maar binnen europa bij een bedrijf koopt hoef je geen btw te betalen. dat komt omdat in andere landen ze weleens andere btw-percentages hebben en om gedoe te voorkomen hoef je het gewoon niet te betalen.

Link naar reactie
  • 0

alleen als je buiten nederland maar binnen europa bij een bedrijf koopt hoef je geen btw te betalen. dat komt omdat in andere landen ze weleens andere btw-percentages hebben en om gedoe te voorkomen hoef je het gewoon niet te betalen.

Ook dan moet je eigenlijk btw betalen/terugvragen...maar dat doet de Nederlandse belastingdienst voor ons:

In dit geval dien je intracommantaire levering aan te geven, de btw draag je af, maar mag je ook gelijk weer aftrekken bij de voorbelasting. Aan de hand van de kwartaalopgaaf intracommantaire levering zorgt de Nederlandse douane(belastingdienst) dat ze het geld afdragen aan het desbetreffende land

Egbert Punter

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 69 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.