• 0

Betaling ineens, werkzaamheden gespreid over 2 jaar

Beste lezers,

 

Ik ben niet lang geleden een eigen bedrijfje begonnen en zit nu met een vraag waar ik niet uit kom.

 

Vanaf augustus ga ik een opdracht aan waarvoor ik 4 uur per week bezig ben. Dit zal tot volgend jaar juli zijn. Nu gaat de betaling komende week in zijn geheel gebeuren waardoor de opdracht voor mijn administratie totaal in 2017 valt. Aangezien ik dit jaar nog niet zulke enorme inkomsten heb is het voor de belastingaangifte geen probleem dat de winst hierdoor in 2017 hoger uitvalt maar het is natuurlijk wel onrealistisch. De werkzaamheden zijn vrijgesteld van btw.

 

Hoe moet ik hiermee omgaan? Moet ik het 'gewoon' in 2017 compleet inboeken of hoe kan ik het anders splitsen over 2017 en 2018?

 

Alvast bedankt!

Bram

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoe moet ik hiermee omgaan? Moet ik het 'gewoon' in 2017 compleet inboeken of hoe kan ik het anders splitsen over 2017 en 2018?

De omzetbelasting (btw) geef je op in de periode waarin de factuurdatum valt ... maar dat is in deze case niet aan de orde.

De inkomsten (voor de inkomstenbelasting) splits je uit naar de uitgevoerde werkzaamheden in 2017 en 2018. Voor de nog uit te voeren werkzaamheden in 2018 maak je in 2017 een memoriaalboeking, bijvoorbeeld de balanspost "vooruit ontvangen bedragen".

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 173 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.