• 0

Activa verkeerd op balans aangifte IB

Hoi!

 

Ik help een vriend met zijn IB-aangifte van 2016, maar hij heeft een fout gemaakt bij het opstellen van de balans. Hij heeft materiële vaste activa op zijn balans staan, waar hij nooit op heeft afgeschreven en deze materiële activa bestaan uit kosten onder de 450 euro. In principe maakt het niets uit voor de winst die is opgegeven, maar er staan nu wel verkeerde activa op de balans. Kan ik dit corrigeren met de aangifte van 2016, en zo ja hoe? Ik kan geen bezwaar meer maken op de vorige definitieve aanslagen, alleen ambtshalve vermindering. Daarbij verandert zijn verzamelinkomen en de aanslag verder niet, alleen de balans op de aangifte.

 

Alvast bedankt!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
Hij heeft materiële vaste activa op zijn balans staan, waar hij nooit op heeft afgeschreven en deze materiële activa bestaan uit kosten onder de 450 euro.
Investeringen onder de 450 euro mag je op de balans zetten, daarboven moet het.

 

In principe maakt het niets uit voor de winst die is opgegeven, maar er staan nu wel verkeerde activa op de balans.
Als er niet wordt afgeschreven klopt die redenering wel ... afschrijven is geen verplichting, maar je bent een dief van je eigen portemonnee als je niet doet.

 

Kan ik dit corrigeren met de aangifte van 2016, en zo ja hoe?

Waarom zoveel moeite doen met het corrigeren van voorgaande jaren? Boek het af in 2017.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.