• 0

Auto van de zaak uit 2015 om nog bijtelling te genieten

Goedemorgen,

Ik zit in een dubio en hoor graag jullie expertise/mening.

Rijdt nu in een leuke auto uit 2012 c-max grande, goed voor het gezin en kosten zijn vrij laag; 61euro wegenbelasting en 40 euro verzekering per maand = 1200 euro aan jaar kosten. Ik rijdt ca 13K per jaar. 1K ervan is ongeveer zakelijk. Auto is nog ca 12d waard en heb em voor 16d 3 jaar geleden gekocht. kmstand ca 50.000 nu.

nu zie ik veel akties bij dealers om een PHEV van 2015 te kopen met nog 7% bijtelling.

 

Situatie; ik ben ondernemer (al 4 jaar) en ook in loondienst (24 uur). Ik voldoe aan uren criterium. Loon van loondienst is wel meer dan omzet van onderneming...

Als ik online de rekentool invul kom ik voordeliger uit met de Phev ca 2300 euro per jaar

https://www.berekenhet.nl/ondernemen/auto-van-de-zaak-of-in-prive.html

met onderhoud ca 1500 per jaar en wegenbelasting en verzekeringen ook 1500, aanschafwaarde van 36.000 en grondslag voor bijtelling 50.000. wil de auto ongeveer 3 jaar gebruiken

maar zie ik dingen over het hoofd vraag ik me af?!

 

omdat ik veel prive rijdt ga ik ergens nog geld inleveren? of valt alles onder de bijtelling van 7%??

 

alvast bedankt!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 96 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.