• 0

Een pand gekocht met privé geld

 

Hallo,

 

Ik ben op zoek naar wat meer informatie over een pand wat ik begin 2016 met privegeld heb gekocht.

 

Ter info:

Samen met mijn zoon heb ik een vof. Begin 2016 heb ik met privé geld een pand gekocht. De bedoeling was om dit te verhuren aan de vof. Achteraf gezien mag dit niet. Het blijkt verplicht ondernemingsvermogen te zijn omdat we vanuit dit pand het bedrijf runnen. Al met al niet goed nagedacht en een adviseur in handen genomen. Deze gaf aan dat het pand nu op mijn privenaam staat geregistreerd in het kadaster en dat dit op de vof blijkt te moeten. We moeten dit dus opnieuw laten doen. Kortom weer kosten. Ik vraag me echt af of dit wel moet. Ik doe toch gewoon een privestorting door het pand via privé in te brengen waardoor mijn vermogen stijgt. En hoe zit het met de overdrachtsbelasting? Dit heb ik als privé-persoon al in 2016 betaald.

 

Bedankt!

 

Mvg

Jan de rooij

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Joost,

Bedankt voor je reactie.

 

Er werd ons geadviseerd om eens te kijken wanneer het pand als buitenvennootschappelijk vermogen te houden. Het pand is dan van mij en ik mag het aan de vof verhuren. De inkomsten van deze huur zijn dan volledig voor mij en de kosten van de huur aftrekbaar voor de VOF. De kosten zijn dan alleen de afschrijving van het pand.

Dus als de jaarlijkse huuropbrengst 20000 k is en de afschrijving 2000 k heb ik 18000 k winst. Wel is dit belast in box 1. De KIA is volledig voor mij.

Klinkt allemaal leuk en aardig, maar hoe zit het met de kosten aan het pand zoals verbouwingen etc?

Zijn deze voor de VOF of is dit voor mij? En de btw dan? En mag je zomaar een willekeurige huur afspreken?

 

Groet Jan

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 64 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.