• 0

foutief btw-nummer aangevraagd

Beste leden,

 

Onlangs heb ik zonnepanelen laten plaatsten op het dak van mijn huis. Vervolgens heb ik een opgaafformulier Zonnepaneelhouders ingevuld en opgestuurd. In dat formulier heb ik geopteerd voor de KOR regeling (vrijstelling van administratieve verplichtingen en doen van aangiften). Nu is deze vrijstelling afgewezen omdat ik al btw-ondernemer ben en dien ik jaarlijks het forfait te betalen.

 

Maak ik kans om mijn 2e btw nummer te annuleren en een mijn vrouw aan te melden als btw ondernemer voor de zonnepanelen en zo toch gebruik te maken van de KOR?

 

Ik hoor graag jullie mening :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Zie ook: http://www.geldorpduurzaam.nl/wp-content/uploads/2014/01/FAQ-btw-op-zonnepanelen.pdf

 

"U hebt een systeem gekocht, maar uw partner heeft een eenmanszaak met btw-nummer op hetzelfde adres. Ook de energierekening staat op naam van uw partner. Bepalend hierbij is of er sprake is van een (huwelijks)goederengemeenschap. Dit wil zeggen dat partijen gezamenlijk eigenaar zijn van de panelen. In dat geval kan volgens de staatssecretaris van Financiën enkel degene die de energienota op zijn of haar naam heeft staan zich aanmelden als ondernemer voor de btw.

 

Is er geen sprake van een (huwelijks)goederengemeenschap, dan is de vraag voor welk deel u eigenaar bent van de panelen. Ben[t] u bijvoorbeeld getrouwd, huwelijkse voorwaarden aangegaan onder ‘koude uitsluiting’ en staat de factuur van de aanschaf-en installatiekosten voor de installatie op uw naam, dan kunt u zich aanmelden als ondernemer.

 

Indien u op grond van een huwelijkse voorwaarden beiden eigenaar bent van de installatie, [dan] kan alleen degene op wiens naam de energienota is gesteld zich aanmelden als ondernemer."

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 91 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.