Ga naar inhoud

Met een LTD ondernemen in Duitsland?

Geplaatst:

TimDE

Hallo!

Doordat een storting van 12.500 euro verplicht is voor het opzetten van een GMBH, bekijk ik de voor en nadelen van het werken via een LTD in Duitsland.

Op het moment is mijn app in ontwikkeling die gebruikt zal worden door enkel Duitsers, Het is gratis te gebruiken en er zijn geen producten bij betrokken of directe betalingen van de gebruiker naar mij.

Ik ga een gratis dienst leveren via de app om een probleem op te lossen, of problemen in kaart te brengen. Het plan is om de lokale overheid hierin bij te betrekken, wellicht later geheel Duitsland.

Nu is het belangrijk om een juiste bedrijfsvorm te gaan kiezen, er is echter geen budget om de 12.500 euro in te leggen voor een GMBH. De reden dat ik niet als zzp'er mij wil laten inschrijven is dat ik dan zelf verantwoordelijk gesteld kan worden.

Zelf ben ik zo ongeveer 2 jaar woonachtig in Duitsland, is een LTD + Virtual Office mijn beste keuze?

Groet

Tim

Featured Replies

Geplaatst:

Acrobat Reader

Je woont en werkt in Duitsland, en je ontwikkelt voor uitsluitend Duitsers een gratis dienst die je wellicht ook samen met de Duitse overheid in heel Duitsland wil gaan inzetten. En je hebt een vraag of je in plaats van een Duitse rechtspersoon ook een Britse Rechtspersoon kan gebruiken.

Wat maakt dit dan internationaal of ondernemen, en waarom stel je deze vraag op een Nederlands forum?

Geplaatst:

TimDE

• Auteur

Je woont en werkt in Duitsland, en je ontwikkelt voor uitsluitend Duitsers een gratis dienst die je wellicht ook samen met de Duitse overheid in heel Duitsland wil gaan inzetten. En je hebt een vraag of je in plaats van een Duitse rechtspersoon ook een Britse Rechtspersoon kan gebruiken.

Wat maakt dit dan internationaal of ondernemen, en waarom stel je deze vraag op een Nederlands forum?

De reden dat ik het hier post is omdat ik een Nederlander ben, en gehoord heb dat op dit forum veel know how gedeeld word. Je benoemt 3 landen in je reactie, hoe internationaal wil je het hebben?

Geplaatst:

Highio

Tim, ik snap ook niet waarom je aan een Ltd en virtual office denkt als je in samenwerking met Duitse lagere of hogere overheden iets wilt bereiken.

Als niet-expert denk ik dat je dan geen GmbH of Ltd nodig hebt, maar eerder zoiets als een stichting en kennelijk zoiets als juridisch advies om aansprakelijkheid duidelijk te krijgen. Staat jouw vraag ook al lokaal uit? Hoe verkrijg je subsidie of medewerking? Dan zou ik open kaart spelen voorzover dat mogelijk is en bij voorbaat geen drempels opwerpen.

Groet,

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Geplaatst:

TimDE

• Auteur

Tim, ik snap ook niet waarom je aan een Ltd en virtual office denkt als je in samenwerking met Duitse lagere of hogere overheden iets wilt bereiken.

Als niet-expert denk ik dat je dan geen GmbH of Ltd nodig hebt, maar eerder zoiets als een stichting. Staat jouw vraag ook al lokaal uit? Hoe verkrijg je subsidie of medewerking? Dan zou ik open kaart spelen voorzover dat mogelijk is en bij voorbaat geen drempels opwerpen.

Groet,

Highio

Het voornaamste probleem is het start kapitaal dat gestort moet worden voor een 'GMBH'. Een LTD is financieel gezien vele malen goedkoper en wellicht net zo efficient.

een UG (Unternehmergesellschaft mit beschränkter Haftung ) is wellicht de beste keuze die ik kan maken kom ik nu achter. LINK

Een duitse rechtsvorm zou wellicht het beste zijn om inderdaad geen onmogelijke situaties te creeren voor een eventuele samenwerking met de overheid.

zal de steuerberater wel voor verdere uitleg vragen, bedankt voor je reactie in iedergeval!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.