Ik wil eerst sorry zeggen voor mijn gebrekkig Nederlands, ik kom uit Japan en heb steeds moeite om in het Nederlands iets te schrijven.......
Nu mijn vraag :
We importeren regelmatig goederen uit Japan.
Bij vorige zending bleek een product (A) manco te zijn, maar we hebben het gevonden toen het product hier was, dus, we hebben al invoerrechten hiervoor betaald.
De Japanse leverencier gaat deze manco levering crediteren bij volgende zending van product (B).
Factuur van de vorige zending :
Product (A) 50 pcs x JPY 100 = JPY 5000
TOTAL JPY 5000
Factuur van de volgende zending :
Product (B) 50 pcs x JPY 50 = JPY 2500
Product (A) -50 pcs x JPY 100 = JPY - 5000
TOTAL JPY -2500
Als we hiermee straks inklaren, dan de invoerrechten wordt min (negatief) bedrag.
kunnen we zo de al betaalde invoerrechten terugkrijgen van de douane ?
Is het correct mannier ?
Zo niet, hoe moeten we deze manco levering behandelen ??
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
mame
mame
Hallo allemaal.
Ik wil eerst sorry zeggen voor mijn gebrekkig Nederlands, ik kom uit Japan en heb steeds moeite om in het Nederlands iets te schrijven.......
Nu mijn vraag :
We importeren regelmatig goederen uit Japan.
Bij vorige zending bleek een product (A) manco te zijn, maar we hebben het gevonden toen het product hier was, dus, we hebben al invoerrechten hiervoor betaald.
De Japanse leverencier gaat deze manco levering crediteren bij volgende zending van product (B).
Factuur van de vorige zending :
Product (A) 50 pcs x JPY 100 = JPY 5000
TOTAL JPY 5000
Factuur van de volgende zending :
Product (B) 50 pcs x JPY 50 = JPY 2500
Product (A) -50 pcs x JPY 100 = JPY - 5000
TOTAL JPY -2500
Als we hiermee straks inklaren, dan de invoerrechten wordt min (negatief) bedrag.
kunnen we zo de al betaalde invoerrechten terugkrijgen van de douane ?
Is het correct mannier ?
Zo niet, hoe moeten we deze manco levering behandelen ??
Alvast bedankt voor jullie advies!
Groetjes, Mame
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/56958-invoerrechten-bij-manco-levering/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag