• 0

Onkosten bij een VOF

Goedemorgen,

 

Ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen met de onderstaande vraag; sinds begin dit jaar heb ik een VOF (overgegaan van mijn eenmanszaak). Er worden uiteraard onkosten gemaakt, die we per kwartaal netjes overmaken naar degene die ze gemaakt heeft.

 

Volgend jaar doen we belastingaangifte. We zijn met twee vennoten. Hoe ziet de verdeling van de onkosten eruit ? Mogen we alle gemaakte onkosten beide opgeven ? Of geef je alleen de onkosten op die zijn overgemaakt naar jezelf ? Of worden de onkosten in dezelfde verdeelsleutel verdeeld als de inkomsten, zoals in het VOF contract staat vermeld ? Wij hebben over de verdeling van de onkosten overigens niets vermeld in het VOF contract.

 

Wie heeft hier ervaring mee ? Graag hoor ik ervan !

 

Alvast bedankt !

 

Groetjes,

Natalie Hulstein

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Natalie,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Bedoel je persoonlijke kosten die vanuit privé betaald worden?

 

Of zakelijke kosten die om voor mij onduidelijke redenen niet direct door de vof betaald worden?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Bedankt !

 

Wij boeken ieder kwartaal de gemaakte onkosten (die vanuit het bedrijf zijn gemaakt maar prive zijn voorgeschoten, zoals bijvoorbeeld de reiskosten) over naar de betreffende vennoot.

Aan het eind van het boekjaar ontstaat er natuurlijk een totaal aan zakelijke kosten die de VOF heeft gemaakt. Hoe worden deze bij de belastingaangifte verdeeld ? Daar ben ik benieuwd naar !

 

Groetjes,

Natalie

Link naar reactie
  • 0

Die worden niet verdeeld. Die zijn voor rekening van de vof.

 

Wat hebben jullie afgesproken m.b.t. een verdeelsleutel van inkomsten/opbrengsten in het vof-contract?

 

Hebben jullie geen boekhouder?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Wij hebben een verdeelsleutel betreft de inkomsten, dat is verder helder. Stel dat deze bijvoorbeeld 70 om 30 % is, mag iedere vennoot dan de *volledige* gemaakte onkosten opgeven bij de belasting ? Of ook in deze zelfde verhouding ? De venoot van 30% heeft dan namelijk in verhouding best veel onkosten en ook aftrekposten.

 

We hebben (nog) geen boekhouder inderdaad. We komen er in het algemeen goed uit, maar dit is nieuw voor ons ;)

 

Groetjes,

Natalie

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Peter.

 

Als ik het goed begrijp....

 

Voorbeeld: 500 euro winst, 100 euro onkosten.

Stel dat ik 70% heb, dan eerst 70% van 500 = 350 euro.

Daarna 70% van 100 = 70 onkosten. 280 euro belastbare winst ?

(even geen rekening gehouden met overige aftrekposten uiteraard)

 

Groetjes,

Natalie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.