• 0

Bedrijfspand in Vastgoed BV of in eenmanszaak

Goedemiddag

 

Ik wil graag het volgende voorleggen;

 

Mijn man en ik hebben ieder zo’n 8 jaar een eenmanszaak waarvan we de administratie zelf doen. Kortgezegd; we zijn ieder zzp’er in de IT sector met een zeer eenvoudige administratie. De winst van mijn man is jaarlijks zo’n € 70.000. Mijn winst is rond de € 90.000.

 

Op dit moment huren we samen een kantoorruimte. De kosten hiervan zijn gezamenlijk maandelijks rond de € 1500. Nu is ons plan om te kijken of het haalbaar is om een gezamenlijk bedrijfspand te gaan kopen. Ten eerste om een bedrijfsinvestering en ten tweede een stukje pensioen voor later.

 

Vorige week heb ik via het Internet een afspraak ingepland bij de ABN. Hierover werd ik net gebeld. De man gaf aan dat voordat we een afspraak konden maken ik eerst het volgende moest uitzoeken;

 

1) Omdat we beiden een eenmanszaak hebben moet het eventuele pand wat we willen kopen op een van onze eenmanszaken. We kunnen het niet samen kopen.

 

2) Wat we wel kunnen doen is een vastgoed BV oprichten. Deze BV gaat het vervolgens verhuren aan onze eenmanszaken.

 

Hij raadde mij aan om hier een expert voor in te schakelen. Maar voordat ik dit ga doen hoop ik via dit forum eest wat informatie te kunnen krijgen. Is er hier iemand die mij kan vertellen of er wellicht wat meer opties zijn en wat zijn de voordelen/ nadelen van een vastgoed BV op te richten.

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

 

Groetjes Marianne

 

 

 


Titel verduidelijkt

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.