• 0

Ziekteverzuim verzekering personeel [full time wel/part time niet]

Ik wil mijn vaste werkneemster verzekeren voor een ziekteverzuimverzekering.

Mijn parttime medewerkers niet, ik kan dit in geval van ziekte prima uit eigen zak betalen. (vaak werken maar 4 tot 8 uurtjes per week)

 

Verzekeraars willen hier tot nu toe niet aan doen. Die zeggen, alles of niets. Wat ergens wel te begrijpen is, anders zou je alleen de risicovolle werknemers gaan verzekeren.

 

Nu weet ik in mijn branche dat het heel gebruikelijk is om een kerstboom van bv's op te richten en zo de risico's te spreiden.

Denk hierbij aan vastgoed, omzet, personeel en transport)

Nu kan ik maar 1 eenmanszaak opzetten, maar kan wel (met iemand) een vof oprichten.

Wat op zich niet heel onlogisch is, want ik heb nu 2 bedrijven die vanuit 1 boekhouding werken. De werkzaamheden zijn heel nauw met elkaar verbonden.

Dus dan zou ik de vaste medewerkers via het ene bedrijf kunnen uit betalen en de parttime medewerkers (die vaak niet langer dan 1 schooljaar bij mij werken) uit het andere bedrijf.

De omzetten van de bedrijven worden dan los van elkaar gezet, wat het ook makkelijker maakt om een deel/1 bedrijf te verkopen.

De parttimers worden alleen ingezet voor magazijn werk.

 

 

even nog een korte toelichting aan premie zal het ongeveer 1500 euro per jaar meer worden en dan nog de minimale kosten van het arbobureau.

 

Het is allemaal maar een maandagochtend brainstorm. En ben nog hard bezig met het uitrekenen wat ik aan extra kosten kwijt ga zijn (verzekeringen, boekhouding etc)

 

 

[verandering: titel]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Lijkt me geen goede reden om een BV-structuur op te richten.

Ik vermoed dat de kosten van het oprichten en instandhouden van een BV-structuur hoger zijn dan de besparing op de ziekteverzuimverzekering.

Dit nog afgezien van de vraag of een BV-structuur wel fiscaal voordelig is.

 

Aan de andere kant, met een BV-structuur kun je wel beter risico's afdekken dan met een eenmanszaak.

Maar je moet naar het totaalplaatje kijken en dus niet alleen de ziekteverzuimverzekering.

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 74 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.