Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ewout Wolff
Ewout Wolff
Weer zo'n nieuwe trend : In Game Advertising.
Simpel gezegd : in, op of via een game adverteren.
Hier enkele berichten erover :
http://www.marketingonline.nl/nieuws/moduleitem38642.html (Tijdschrift Voor Marketing, goed overzichtsartikel)
http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=410386 (Emerce)
http://www.dutchcowboys.nl/gaming (Dutchcowboys)
Het succes in oogbollen gezien is fenomenaal : letterlijk spelen 100 duizenden mensen on- en offline games. En heugelijk voor adverteerders : het merendeel is man en gemiddeld ongeveer 35 jaar ! Dus niet de petjes pitamientjes van 12 jaar, nee, volwassen mensen.
Opties : adverteren met een banner in een spel; een spel laten maken voor je merk; of een schilletje om een spel heen leggen, waar je reclame kwijt kunt.
Kijk bijvoorbeeld eens bij www.spele.nl
Een typische maker van online spelletjes vind je op de verzamelsite : http://www.webpeppers.nl/website/. Zij zijn ook de makers van het Carglass-spel dat in een maand tijd door 100.000 unieke bezoekers gespeeld werd.
Hebben jullie hier ervaring mee ? Is dit interessante "grond" voor adverteerders ?
Online marketing manager Onedaycompany
http://twitter.com/ewoutwolff
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag