• 0

Tele2 incasso - Intrum

Wie heeft er nog meer negatieve ervaringen met incasso bureau Intrum Justitia?

Ik heb nu even een enorm paarse-krokodil-gevoel...

 

Ik verklaar me even nader:

 

Ik bel al jaren met/via Tele2, nooit een probleem gehad, altijd betaald via automatische incasso. Kortom twee partijen waren blij....

Tot mijn schrik kreeg ik eind juni te horen dat ik 'om administratieve redenen was afgesloten'. Dat kwam mij vreemd voor...ik betaal immers automatisch.

Ik daarop Tele2 gebeld en om opheldering gevraagd. Wat bleek: de incasso van april -het ging om een lullige 17 euro- bleek door mijn bank te zijn gestorneerd. OK...twee overschrijvingen bleken elkaar dus nét te hebben gekruist. (Maar niettemin: mijn betaalrekening had ff te weinig saldo en dus mijn fout.) Enfin, ik kreeg van de helpdeskmedewerker de mogelijkheid om voor elk gesprek 1655 in te toetsen, dus ik kon weer verder bellen. Dus ik dacht de soep gaat vast niet al te heet worden...

 

Daags na mijn 'administratieve afsluiting' had ik ook al een brief van incassobureau Intrum Justitia en die deed mij schrikken: van de initiële 17 euro en zeventig cent, had Intrum Justitia het lieve sommetje van 79 euro en achtenzeventig cent gemaakt :o :o

Dus al met al 62 euro aan zogenaamde buitengerechtelijke incasso kosten.

 

Dus ik ben daarop terstond met Intrum Justitia gaan bellen...

'Nee meneer, u moet dat toch echt gaan betalen...want volgens het rapport Voorwerk II...moet u dat ook betalen bla bla bla....'

Dus ik dat zogenaamde rapport Voorwerk II -betreffende incasso procedures- erbij gehaald...

http://www.rechtspraak.nl/Gerechten/Rechtbanken/Haarlem/Voor+juristen/Informatie+civiel+voor+de+advocatuur/Rapport+Voorwerk+II.htm#10

 

En wat blijkt: volgens de richtlijnen van de Kantonrechters is een incasso vergoeding -volgens staffel- van E 40,50 bij een claim van E 17,70 een passende vergoeding. Intrum Justitia zit met 62 euro dus ruim 50% boven het betamelijke! Nou dan ben ik iemand van de principes!!

Ja ammenevernooitniet...die 62 euro dus...40,50 euro is mooi zat!

( Damn... I want a small Bill!)

 

Daarop heb ik een bevriende gerechtsdeurwaarder aangesproken en hem de situatie uitgelegd. Hij was van mening dat de bedragen die Intrum rekende buiten elke proportie liggen. Voorts gaf hij me aan: bij Intrum is het een totale chaos...en ik wil hun desnoods vanuit ons kantoor wel even een briefje schrijven.

 

Ik heb vrijdag j.l. getracht om de heldesk van Intrum aan de lijn te krijgen...overbezet natuurlijk. Ik kreeg wel een soort van 'achterwacht' aan de lijn, die mij vriendelijk verzocht om mijn referentie- en telefoonnummer achter te laten, dan zou ik z.s.m. worden teruggebeld. (Ze moeten nu nog bellen en heb nét weer dezelfde procedure doorlopen... >:( )

 

Dus nét weer met de helpdesk van Tele2...

'Ja nee meneer u moet echt bij Intrum zijn.... Ja mevrouw maar die zijn vanwege hun interne chaos en slechte bezetting niet bereikbaar.

'Ja maar u moet tóch bij hun zijn.' Nee mevrouw...juridisch gezien niet!

'Ja dat klopt meneer, maar wij kunnen niets voor u doen.'

OK... dan ga ik me in verbinding stellen met Vara's Kassa en TROS Radar...heeft u daar dan een belang bij als Tele2...u laat mensen via Intrum Justitia op een legale wijze afpersen en Intrum Justitia is niet bereikbaar en neemt ook geen contact met me op....,maar ze kunnen één dezer dagen wél een gerechtsdeurwaarder inschakelen om hun absurde tarieven te laten incasseren. Dus snapt u mij...?

'Ja ik snap u helemaal...ik overleg even met een collega...' Fijn dank u!

Vijf minuten later: 'Nee meneer...u moet toch echt bij Intrum zijn...'

OK dan moeten jullie het zelf maar weten...nog een fijne middag! (Grrrrr... >:( )

 

Dus heb ik nu de keuze om óf dat absurd hoge (afpers) tarief te betalen of mijn principes te volgen...om dan eerdaags een gerechtsdeurwaarder aan de deur te krijgen. Ik vrees dat ik moet toegeven aan de afpersers van Intrum... Wat leven we toch in een fijn land ::).

 

Voorstel: misschien kan het Nederlands elftal vanaf nu in paarse La Coste shirts gaan spelen?

 

Wie heeft ook absurde claims van malafide incasso bureaus gekregen...?

 

[mod - titel aangepast]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

beste snoopy

 

HL is een ondernemersforum en het topic dat je gevonden hebt begon ook met een vraag waarvan we ons destijds afvroegen of het wel ondernemersgerelateerd was. Inmiddels zijn we wat strenger: geen ondernemersvraag betekent een slotje.

 

Zo ook op dit topic. Hopelijk kun je verder komen op fora als kassa.vara.nl op trosradar.nl

 

Succes

Joost

 

HL admin

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 142 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.