Ik zoek wat informatie op tot strategisch inzicht te komen. Ik heb mogelijkheden om mijn aandelen te verkopen in een BV met meerdere aandeelhouders. De statuten / AHOVK laten dit toe.
1: Is vaststelling van de waarde van aandelen door een accountant verplicht? Dit kom ik op veel plekken tegen.
2: Indien verplicht, hoe gaat men om met de verschillende waarderingsmethodes? Zoek je een accountant die een voor jou gewenste methode wil bevestigen? (in geval van lage huidige winst, groot potentieel) Hoe werkt het met conflicterende uitspraken?
2: Mag van deze waarde worden afgeweken qua vraagprijs / geboden prijs?
3: Mogen aandelen verkocht worden voor verschillende waardes (met weinig of geen tijd tussen de verkopen)
Ik zal me uiteraard professioneel laten begeleiden bij eventuele uitvoering.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Timmesen
Timmesen
Dag collega's,
Ik zoek wat informatie op tot strategisch inzicht te komen. Ik heb mogelijkheden om mijn aandelen te verkopen in een BV met meerdere aandeelhouders. De statuten / AHOVK laten dit toe.
1: Is vaststelling van de waarde van aandelen door een accountant verplicht? Dit kom ik op veel plekken tegen.
2: Indien verplicht, hoe gaat men om met de verschillende waarderingsmethodes? Zoek je een accountant die een voor jou gewenste methode wil bevestigen? (in geval van lage huidige winst, groot potentieel) Hoe werkt het met conflicterende uitspraken?
2: Mag van deze waarde worden afgeweken qua vraagprijs / geboden prijs?
3: Mogen aandelen verkocht worden voor verschillende waardes (met weinig of geen tijd tussen de verkopen)
Ik zal me uiteraard professioneel laten begeleiden bij eventuele uitvoering.
Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/61393-voorwaarden-verkoop-aandelen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag