• 0

Geschikte rechtsvorm gezocht

Beste leden, 

 

Ik ben een beginnend arts met de doelstelling om een onderneming te beginnen. In zekere zin is het een onderneming om kapitaal en activa onder te brengen met als doel dit te laten groeien. Op termijn wil ik een divers portfolio opbouwen waarin onder andere onroerend goed en aandelen terug te vinden zijn.

 

Echter begin ik bij 0 en ben ik mij aan het oriënteren op de verschillende rechtsvormen die hiervoor geschikt zouden zijn. 

 

In de eerste plaats zou de winst van de onderneming het geld zijn dat ik als arts verdien, hierbij vroeg ik mij af, zouden er manieren om fiscaal handig geld in de bv te krijgen? Zou ik bijvoorbeeld met mijn werkgever overeen kunnen komen iedere maand een factuur te sturen voor geleverde diensten vanuit mijn bv? 

 

Als dit laatste mogelijk zou zijn, vanaf hoeveel winst moet ik mijzelf het dga salaris van 45000 euro gaan betalen? Hoeveel mag er overblijven voor de bv om te investeren? 

 

Dit is een project voor de lange termijn en dit idee is nog vrij jong, maar dit zijn enkele opstartvragen waar ik tegenaan loop. 

 

Alvast bedankt voor moeite! 

 

 

Ps. Als er mensen ervaring hebben met het opbouwen van een portfolio van activa onder een bv hoor ik hier ook graag de ervaringen over. 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Zoals ik het lees wil je helemaal geen ondernemer worden, je wilt overtollig geld wat je nog niet hebt gaan beleggen. Dat heeft vrij weinig met ondernemen te maken. 

Als dat beeld klopt zou ik eens met financieel planner gaan praten... in prive zijn zat fiscale voordelen te behalen voordat je ook maar over een rechtsvorm en hoe je geld in een bv krijgen moet gaan nadenken

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.