• 0

Schade door transportbedrijf onderaannemer

Mijn onderaannemer heeft schade aan de auto van mijn klant veroorzaakt tijdens transport.

Dit heeft hij erkend en vergoed de schade volledig. Ik kan mijn onderaannemer dus gewoon een factuur van de schade sturen.

Nu is mijn klant particulier, kan ik die gewoon zonder een factuur het schade bedrag (ruim € 2000, -) overmaken? Ik heb wel een schadebegroting van het schade herstel bedrijf erbij.

Of moet ik in mijn systeem een credit factuur maken?

 

Wat is jullie advies hierop?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het vergoeden van schade is geen dienst die je verleent, dus daar hoort geen factuur tegenover te staan.

 

Wel zou ik een aantekening in mijn boekhouding opnemen als ik jou was, anders kun je over vijf jaar misschien niet meer uitleggen waarom jij mensen zo maar 2000 euro stuurt.

 

Hopelijk dat een boekhouder op dit forum het nog beter kan uitleggen.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

In dat geval zijn de btw-regels over schadevergoedingen wellicht ook nuttig (al zie ik jou geval in de gauwigheid daar niet tussen staan).

 

Sorry, ik zei boekhouding waar ik administratie bedoelde. Je boekhoudpakket hoeft geen brieven te kunnen bewaren, maar een sluitende administratie bevat wel bewijzen van zaken die niet in je boekhoudsoftware passen.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.