• 0

Samenstelling compensatie-pakket.

Ik hoop dat dit in het juiste forum staat. Zoniet dan mogen de mods het natuurlijk verplaatsen.

 

Ik zit met het volgende "vraagstuk";

Ben benaderd door een groep van Amerikaanse investeerders met het verzoek om de Europese vestiging van hun bedrijf op te zetten. Het bedrijf is "in wording" en gaat binnenkort de beaurs op met zgn "penny stock". De aanvraag bij de SEC loopt en trading begint hopelijk binnen 60 dagen.

Nu heeft men mij de positie van MD/CEO aangeboden. Hierop volgde de vraag of ik zelf wilde aangeven welke compensatie ik verwachte. Natuurlijk is het niet verstandig om als beginnend bedrijf torenhoge salarisen te betalen omdat dit alleen maar investeerders afschrikt. We zijn dus overeengekomen dat het pakket uit cash, aandelen en secundaire arbeidsvoorwaarden komt te bestaan.

Het eerste en laatste kan ik zelf wel bepalen, maar met het hele aandelen "gedoe" heb ik bijster weinig ervaring.

Zijn er hier misschien personen die mij advies kunnen geven hoe ik dit het beste kan structureren?

 

Mvg, Evert.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Evert,

 

Begrijp ik het goed dat je de Europese vestiging van een Amerikaanse investeringsmij. gaat opzetten en dat hun aandelen in de US binnenkort OTC (over-the-counter) verhandeld zullen worden?

 

Wat weet je van deze investeerders? Onderzoek hun achtergrond terdege voordat je met ze in zee gaat. Het zal niet de eerste keer zijn dat klanten door een 'investeringsmij' worden opgelicht. Pas op dat je niet bij een 'scam' betrokken raakt.

 

ID

Link naar reactie
  • 0

Is altijd een hele lastige vraag. Zelf ben ik beloningsonderzoeker, maar ik zou hier geen uitspraak over willen doen. Ik ben het overigens met IDbroker eens, is het een betrouwbare partij?

 

Over de fiscale aspecten van deze zaken zou je eens met een fiscalist moeten praten. Over de invulling van zo'n beloning is altijd veel te doen. Er zijn niet heel veel partijen waar ik hierbij veel vertrouwen in heb. BDO heeft hierin voor kleinere partijen meestal wel een aardig goede praktijk (vestiging Den Bosch, vragen naar Jeroen Zegers). Kost waarschijnlijk wel wat, maar dan heb je een degelijk onderbouwd advies wat kan en niet kan, met de fiscale aspecten erbij.

Link naar reactie
  • 0

Begrijp ik het goed dat je de Europese vestiging van een Amerikaanse investeringsmij. gaat opzetten en dat hun aandelen in de US binnenkort OTC (over-the-counter) verhandeld zullen worden?

 

Dat heb je inderdaad correct gezien.

 

Wat weet je van deze investeerders? Onderzoek hun achtergrond terdege voordat je met ze in zee gaat. Het zal niet de eerste keer zijn dat klanten door een 'investeringsmij' worden opgelicht. Pas op dat je niet bij een 'scam' betrokken raakt.

 

Ik heb al via verschillende kanalen wat achtergrond onderzoek gedaan en het ziet er allemaal vrij goed uit. Als er bepaalde zaken zijn waar ik extra op moet letten dan hoor ik het graag...

 

Evert.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou navraag doen bij de KvK of dat bedrijf bertrouwbaar is. Better safe than sorry.

 

;)

 

KvK? In de states?

Is niet nodig, ik kan gewoon naar de SEC website gaan en de filing daar bekijken. Die bevind zich in het publiek domein.

 

Heeft er iemand misschien antwoord op mijn vraag?

 

E.

Link naar reactie
  • 0

Beste Mayhem,

Realiseer je dat de salarissen en compensatie in de VS een stuk hoger zijn dan in Nederland. Ik raad je aan dan ook gewoon hoog in te zetten, als md/ceo moet je goed betaald worden. Jij loopt de risico's en dat moet goed gecompenseerd worden.

 

Tevens is een ervaren jurist een goede investering voor jou, neem gewoon één van de grotere internationale kantoren, met ervaring en connecties in de VC-wereld en de USA, zoals:

Allen & Overy,

Clifford Chance,

Legal Capital,

Houthoff Buruma,

Van Benthem & Keulen,

Lovells,

Stibbe,

Norton Rose,

Nauta Dutilh,

Loyens & Loeff,

De Brauw Blackstone Westbroek,

Van Diepen Van der Kroef,

Freshfields Bruckhaus Deringer,

DLA SchutGrosheide.

 

Is wel een investering, maar betaald zich absoluut terug.

 

Succes én plezier!

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.