Van TQL (een website met vraag-antwoord over een heleboel onderwerpen, niet diepgaand maar soms wel handig) komt onderstaande quote. De bold-opmaak is van mij afkomstig.
Vraag:
Wat houdt een nul-uren overeenkomst in?
Antwoord:
Als de werkgever u oproept moet u aan het werk. Er is geen afspraak over het aantal uren dat u werkt, maar er bestaat wel een doorlopende arbeidsovereenkomst. De werkgever betaalt alleen de uren dat er gewerkt wordt. Deze afspraak moet op papier staan. Zo’n contract is alleen geldig gedurende de eerste 6 maanden van de arbeidsrelatie. Na die 6 maanden moet de werkgever loon doorbetalen, ook als hij geen of minder werk heeft. De hoogte van die doorbetaling wordt bepaald door het gemiddeld aantal gewerkte uren in de laatste drie maanden.
Mijn vraag is nu: volgens mij werken heel veel supermarkten met nul-urencontracten. Maar ik heb nog nooit (zelf niet, en ook van anderen niet) gehoord dat na zes maanden dat contract omgezet is naar een (voor werknemers meer zekerheden gevend) 'echt', doorlopend betaald dienstverband. Iemand enig idee waar het verschil in zit?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jeroen Bakker
Jeroen Bakker
Van TQL (een website met vraag-antwoord over een heleboel onderwerpen, niet diepgaand maar soms wel handig) komt onderstaande quote. De bold-opmaak is van mij afkomstig.
Mijn vraag is nu: volgens mij werken heel veel supermarkten met nul-urencontracten. Maar ik heb nog nooit (zelf niet, en ook van anderen niet) gehoord dat na zes maanden dat contract omgezet is naar een (voor werknemers meer zekerheden gevend) 'echt', doorlopend betaald dienstverband. Iemand enig idee waar het verschil in zit?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/628-nul-urenovereenkomst-en-voorwaarden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag