Ga naar inhoud
  • 0

Kosten voor aquisitie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Guests

Ik ben van mening dat je wel degelijk in de gaten moet houden wat je klanten kosten. Niet alleen nieuwe maar ook bestaande.

 

Vaak ligt de focus veel te veel op het binnenhalen van nieuwe klanten (ok hier zitten vooral starters) maar de bestaande klanten zijn over het algemeen diegene waar de hoogste winstmarges vandaan komen. Lange termijn relaties worden steeds belangrijker. Dit is een ander ook zeer interessant onderwerp!

 

Die kosten per klant zijn op zich niet zo moeilijk uit te rekenen, het kost alleen erg veel tijd. Oplossing daarvoor is een groepering te maken van soortgelijke klanten en enkele daaruit eens in de zoveel tijd te onderzoeken op kosten en opbrengsten. Hiermee kun je in ieder geval een idee krijgen hoe waardevol ze echt zijn (of worden?)

 

Kanban

Link naar reactie
  • 0
Retired Mod     4,5k 25

Ja, je moet er inderdaad van uit gaan dat je wederverkoop aan bestaande klanten je grootste inkomsten bron vertegenwoordigd. Maar dit is een bekend gegeven.

 

Als je in ieder geval een indicatie van de kosten voor nieuwe klanten hebt dan kan je ook een stuk beter met je marketing om gaan.

 

Wat is een mooie gangbare reken formule?


HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0
Newbee     3 0

Het is, denk ik, heel belangrijk om je kosten voor acquisitie goed in kaart te brengen. Hierbij dien je het totale traject op te hakken in onderdelen. Je begint met een mogelijke klant, vervolgens wordt het een potentiële klant (een lead) of je schrijft de mogelijke klant (voorlopig) af. Een lead wordt dan al dan niet een klant. Dit opsplitsen kun je zover verfijnen als voor je eigen bedrijf wenselijk is. Ga eens na in welk traject het meeste tijd/kosten wordt gestoken en of dit ook het gewenste rendement oplevert. Zu kun je ook je markt beter in kaart brengen en op basis daarvan keuzes maken voor de meest logische wijze van acquisitie. Kies je voor brede reclame-acties met een duidelijke boodschap over wat je bedrijf te bieden heeft of kies je voor een zeer gerichte benadering van mogelijke klanten en op welke manier benader je deze klanten.

 

Acquisitie is in sommige markten een veel kosten vergend traject en dus zeer de moeite waard om goed over na te denken.

 

In de meeste marketingboeken (Kotler bijv.) wordt het acquisitietraject wel nader besproken. Dit kan een goed houvast bieden bij het bepalen van je eigen acquisitiepad.


Van Asten Advies - Financieel Raadgevers

Advies over Personal en Employee Benefits en Kosten en CashFlow Management, Analyse en advies inzake diverse Bedrijfsrisico's en de mogelijke oplossingen daarvoor, check-up van lease- en verzekeringscondities.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar
  • Wie is er online?
    8 leden, 109 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.