• 0

bv in een vof

(aangepast)

ik had een groothandel als eenmansbedrijf . door kanker kon ik mijn werk niet meer uitoefenen gelukkig wilde een familielid mij helpen, Ik heb hem in dienst genomen endie beviel zo goed dat hij de zaak wilde overnemen. Helaas heeft hij geen middelen om de zaak te kopen . Met een adviseur hebben we in samenspraak met de belastingdienst  een modus gevonden hoe hij de zaak zou kunnen overnemen zonder ik al meteen over de koopprijs te totale belastingafdracht hoef te doen

We zijn daarom een vof begonnen.  en ik zou na een jaar uit de vennootschap gaan en als bv er weer in te gaan het wordt dus een vof met dennis en bv piet.

het is de bedoeling dat hij de zaak in 4 jaar afbetaalt  dat krijgt hij de zaak voor 1 euro

Nu is mij aangeraden om het risico prive aansprakelijk te vermijden om als privepersoon uit de vof te stappen en als bv er weer in. dit geruisloos.

Kunen jullie mij vertellen hoe dit werkt?  Ik wil niet dat mijn vrouw in de problemen zou kunnen komen mocht mijn neef het niet goed doen. (waar nu geen sprake van is)

ik moet dan eenholding en een bv starten

aangepast door Guzzi
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Als jou dat 'aangeraden' is, dan mag ik hopen dat bij die 'raad' ook uitgelegd is hoe die bescherming dan werkt. Wij kunnen hier wel in algemeenheden vertellen hoe het zou moeten werken, maar die adviseur kan jou dat veel nauwkeuriger uitleggen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.