Mijn accountant heeft ons iets aangeraden waarvan ik graag ruggespraak wil...
Vanaf september werkten we met 3 man aan een nieuw bedrijf en spraken 3k managementfee af
Deze fee hebben we niet uit kunnen keren (geen geld in het bedrijf)
We spraken af dat dit als achtergestelde lening op de balans komt te staan, ook als mogelijk onderhandelingsmateriaal met een investeerder (we zouden bereid zijn het te laten vallen)
We hebben de bv afgelopen november opgericht
Nu raadt de accountant aan; stuur nu (in 2020) gewoon een factuur, laat de BV de BTW terugvragen bij de belastingdienst en die betalen aan jullie holdings. Jullie holdings dragen de BTW op hun beurt ook af.
Het openstaande bedrag zet je als achtergestelde lening op de balans. Dit doen we nog een paar maanden tot de fees wel betaald kunnen worden (wat aannemelijk is aangezien er een grote deal aankomt).
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
online_ondernemer
online_ondernemer
Mijn accountant heeft ons iets aangeraden waarvan ik graag ruggespraak wil...
Nu raadt de accountant aan; stuur nu (in 2020) gewoon een factuur, laat de BV de BTW terugvragen bij de belastingdienst en die betalen aan jullie holdings. Jullie holdings dragen de BTW op hun beurt ook af.
Het openstaande bedrag zet je als achtergestelde lening op de balans. Dit doen we nog een paar maanden tot de fees wel betaald kunnen worden (wat aannemelijk is aangezien er een grote deal aankomt).
Alvast bedankt voor het meedenken!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/63783-de-eerste-maanden-van-een-bv-onbetaald-maar-toch-loon/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag