• 0

Royalties voor een boek

Hallo allemaal,

 

ik ben gevraagd een hoofdstuk te schrijven voor een boek. Ik krijg daar niet direct geld voor - en dat vind ik ook niet erg want het is belangrijk voor mij om een publicatie op mijn naam te hebben - máár toch.

Het is toch vrij normaal dat als het wat oplevert, ik daar royalties voor zou moeten krijgen? Kan iemand mij vertellen hoe dat zit?

 

alvast dank.

 

Zie ook: crossmedialog

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Indira,

 

Misschien dat je even kunt vertellen voor wat voor soort boek je een hoofdstuk hebt toegezegd. En hoeveel hoofdstukken er in totaal in het boek komen. En hoeveel schrijvers er aan meewerken.

 

Dat is volgens mij bepalend voor het feit of je iets opschiet met royalties vragen en krijgen. Dat is namelijk meestal weinig als een boek door 1 schrijver wordt geschreven en is verwaarloosbaar als het door meerdere mensen samen wordt gevuld. Je krijgt namelijk niet meer royalties bij meerdere schrijvers, maar moet het toch al kleine percentage van de verkoopprijs met meerdere mensen delen.

 

Meewerken aan boeken doen de meeste mensen puur voor hun imago, naamsbekendheid of omdat ze zo een leuk en goedkoop relatiegeschenk krijgen.

 

Groeten Karen

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0
Meewerken aan boeken doen de meeste mensen puur voor hun imago, naamsbekendheid.

 

And this it will be! Ben ook al blij dat het me is gevraagd.

 

btw Karen leuk om jou ook bij HL te zien last time I saw you was at the bookstore ;-) ik had bijna je boek gekocht, kga het nu alsnog doen. Ik ben calimero-FAN!

 

Echt superleuk je hier te "zien". REUSJE!

Zie ook: crossmedialog

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 122 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.